3.1

Boy Erased

En baptistpastors son tvingas genomgå omvändningsterapi när det kommer fram att han är homosexuell.

Originaltitel Boy Erased
Regissör Joel Edgerton
Manus Joel Edgerton
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Lucas Hedges, Nicole Kidman, Joel Edgerton, Russell Crowe, Flea, Joe Alwyn, Xavier Dolan, Troye Sivan, Britton Sear, Jesse LaTourette, Cherry Jones, Jason Davis (II), David Joseph Craig, Madelyn Cline, Tim Ware, Emily Hinkler, Théodore Pellerin

2021-03-08
Re-ligi-tards! Stabil film med stabilt skådespel (Kidman gör en av sina bästa roller någonsin, om nu det skulle vara en bedrift). Även om den är hyfsat amerikansk är den inte särskilt sliskig. Inte heller är karaktärerna så överdrivna som man kan förvänta sig. Allt som allt en viktig film, även om den är rät så lättuggad. (9-/15)
KyLLo
2021-01-28
För överarbetad och framstår nästan som en parodi. Ojämna skådespelarinsatser.
Sajmlajm
2020-12-23
Ett bra drama om omvandlings-terapi. Även om den fått kritik för att den inte är tillräckligt nära verkligheten, som sägs vara flera gånger värre för dem som genomgår denna ”behandling”. Skådespelet är bra, manuset är bra men inget som får en att känna det lilla extra. Även om flera detaljer sitter, särskilt Kidmans skådespel, så blir det en stark trea.
Tatty
2020-10-04
Tråkig, seg och långdragen film. Men lite intressant ändå fast filmen inte riktigt var min smak!
MsA
2020-02-28
Bra Biopic. Bra skådisar och ett viktigt ämne som berör! Kristen syn på homosexualitet och Konventeringsterapi (Conversion therapy).
2019-04-30
Här har vi verkligen en riktigt bra film i detta tema och inte Jonas Gardells obotligt dumma filmer och tv-serier i samma anda som bara blir till stereotyper..
2019-03-22
Det mesta faller lite platt och filmens klimax känns tomt och ointressant. Så många mer intressanta sidospår lämnas hängande. Filmen blir för personligt smal utan att faktiskt vara särskilt engagerande. Men många delar är rätt bra, det är ett intressant och viktigt ämne så trean är ganska klar, men inte alls stark.
abnormal
2019-02-25
Viktig film och tillräckligt bra, men berör tyvärr inte så mycket som den kanske borde.
Eldritch
2019-02-07
Russell Crowe Har föredömligt lönnfet lekamen för att göra rollen som pappan trovärdig.
myslas
2018-12-04
Jag vill gilla den här filmen mer än jag gör men hantverket skriker inte av hög kvalitet. Det är mer habila skådespelarinsatser med rätt mycket en känsla av billiga dramatiska effekter när det gäller både foto och musik, vilket får ses som ett rätt dåligt betyg till manus och regi. Men emellanåt rycktes man med i historien och en historia värd att berättas, bara det att man hade hoppats att det gjordes på ett bättre sätt. Svag trea.