Boston Strangler

En verklighetsbaserad thriller om de banbrytande reportrarna som publicerade storyn om den notoriske Bostonstryparens många mord: Loretta McLaughlin, reporter på tidningen Record-American och hennes kollega och förtrogna Jean Cole. När mördarens offer blir allt fler, fortsätter duon modigt sin granskning och riskerar sina liv i sitt sökande efter sanningen.

Originaltitel Boston Strangler
Regissör Matt Ruskin
Manus Matt Ruskin
Genre Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Keira Knightley, Carrie Coon, Chris Cooper, Alessandro Nivola, Rory Cochrane, David Dastmalchian, Peter Gerety, Robert John Burke, Ryan Winkles, Morgan Spector, Michael Malvesti, Aurora McLaughlin, Liam Anderson, Antonio Volpicelli (röst), Nancy E. Carroll, Therese Plaehn, Stephen Thorne, Greg Vrotsos, Bill Camp

Rune2000
2023-09-04
En helt ok journalistfilm som hade blivit ännu bättre om det fanns mer fokus på drama och skådespel. Keira Knightley är stel i huvudrollen och varken Carrie Coon eller Chris Cooper lyckas att lyfta filmen med sina medverkan. Inget fel på själva handlingen och filmen hade säkert blivit ännu bättre i händerna på David Fincher, som gjorde underverk med Zodiac (2007).
ItalyErik
2023-04-02
Småputtrig thriller som gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Känns som en typisk TV-film (streaming-film får man väl säga nu för tiden). Knightley är bra.
Spook
2023-03-25
Keira gör en bra insats och amerikansk dialekt passar henne.