2.1

Borta bra

Gatas är den enda av vännerna som minns hur illa det har gått för de gamla kompisarna från skolan. Hur droger, våld och krossade drömmar förstört dem en efter en. Han längtar bort. Till ett ställe där det finns en framtid, långt från förorten.

Originaltitel Borta bra
Regissör Ulf Friberg
Manus Behrang Behdjou
Genre 2000-tal, Kortfilm

rockcat666
2008-08-09
långt ifrån förorten...och med det menade han Östermalm då? Guss, bre, sällskapsål
Aja_
2008-07-24
Filmen växte ju fram i och med dialogen. OK, inte professionella skådisar men de var inte för dåliga heller. I upprepningarna finns även nyanser som förstärker budskapet, för mig drar det upp filmen ett snäpp.
lucius
2008-07-23
Så klichéig. Känndes som att dialogen var hämtad ur Blatte-svenska akademins ordlista. "Livet är hårt i förorten"-film har sällan gjorts så platt. Fast förmodligen är det största problemet att det har gjorts så många att det inte finns plats för fler om dom inte har nåt extra.
valenca
2008-06-25
deprimerande skitdålig... vad är det för FEL på novellfilmssatsningen? det mesta får mig att gnissla tänder över eländigt förutsägbara manus utan budskap, obefintlig regi osv. suck.
YakimaCanutt
2008-06-08
politiskt korrekt once again
Huxor
2008-05-29
Oj så dålig den var...upprepningar i högsta grad...ps. farsan hälsar att den var tråkig ds.
magnus.ch
2008-05-29
Bara massa dialog. och dess utom samma dialog om och om igen.....
acrylamid
2008-05-28
Jag gillar filmen, och ja de klagar. Men de har ju helt rätt i sitt klagande också. Dessutom är tjejer fett snygga och kaxiga :)
hemisphere
2008-05-22
konstigt att bara dom som tycker den här filmen är dålig har skrivit kommentarer.
valenca
2008-05-03
vad var poängen? "synd om kidsen i förorten"? och vilken jävla risig dialog!