2.6

Born a Champion

Under en blodig jiu jitsu-match i Dubai blir den ärrade fightern Mickey Kelly besegrad under förnedrande former av den ökände Marco Blaine. Slagen i bitar och med synen i farozonen lämnar Mickey strålkastarljuset för att istället ägna sig åt sin familj. Flera år senare sprids ett smygfilmat klipp från den ödesdigra matchen som avslöjar att Blaine fuskade sig till segern. Tusentals röster höjs som kräver en returmatch. Återigen möts de två. Nu i en match på liv och död.

Originaltitel Born a Champion
Regissör Alex Ranarivel
Manus Sean Patrick Flanery, Alex Ranarivelo
Genre Drama, Action
Skådespelare Sean Patrick Flanery, Katrina Bowden, Dennis Quaid, Costas Mandylor, Currie Graham, Reno Wilson, Maurice Compte, Ali Afshar, Jonathan Kowalsky, Chris Boudreaux, Harrison Xu, Renzo Gracie, Edson Barboza, Steve Tanabe, Joe Mahon

2021-09-20
Hade det inte varit för tröttsam macho-attityd och samma gamla vanliga jävla relationsdynamik osv. så hade det här kunnat vara lite speciellt. Nu är det inte det. Slät tvåa. Till stor del pga en ärlig kärlek och uppskattnign av BJJ och MMAns ursprungshistoria.