2.5

Book Club

Fyra gamla väninnors liv förändras för alltid efter att de läst 'Fifty Shades of Grey' i sin bokcirkel.

Originaltitel Book Club
Regissör Bill Holderman
Manus Bill Holderman, Erin Simms
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jane Fonda, Candice Bergen, Mary Steenburgen, Diane Keaton, Richard Dreyfuss, Andy Garcia, Alicia Silverstone, Katie Aselton, Don Johnson, Wallace Shawn, Craig T Nelson, Tommy Dewey, Ed Begley Jr, Mircea Monroe, Matt Riedy, Lili Bordán, Joey Stromberg

Rele
2022-06-13
En väl gjord humoristiskt kärleksfilm. Bill Holderman och Erin Simms har lyckats väl med regin och manuset. Flera väldigt duktiga och kända skådespelare lyfter mitt betyg till en fyra.
2020-10-01
En härlig ensemble där alla bjuder på sig själva fullt ut. Feelgood när det är som bäst och då får det vara förutsägbart, lite larvigt, flamsigt och romantiskt. Jag skrattar och gråter om vartannat. Men ska vi vara ärliga så handlade det inte så mycket om böcker.
viffslan
2020-09-30
Ena 2:a för själva filmen men alla underbara skådespelare höjer till en 3:a. Jag gillar filmer där man låter äldre människor ta plats, och speciellt som i den här, utforska sin sexualitet. Fräsht med sånt ;) Dock kunde man gjort manuset lite djupare, och inte så förutsägbart.
idaho1981
2020-06-23
Jo, servar väl underhållande och precis så som man kunde tro att det skulle bli efter att man sett de fem första minuterna. Roligt med en sån samling skådisar, men det räckte inte för ett högre betyg.
haajen
2020-01-11
tillhör väl inte målgruppen direkt, inte sämre än mycket annat i genren men långt ifrån bra.
MsA
2019-08-07
Härlig film och skådisar :)
LizzyElisabeth
2019-07-10
Bara älskade denna film.. Feel good när den är som bäst...
labi
2019-04-09
Som ett museum med skådespelarreliker. Få filmer kan nog stoltsera med så många Oscarnominerade, men det lyfter ändå inte. Bäst lite oväntat Andy Garcia. Sedan blixtrar de övriga till emellanåt. Kul med E L James cameo.
piotr
2019-03-11
Dâligt filmat, dâliga skâdespelareinsatser, dâligt förutsägbart manus. Synd att inte samma person som klippte ihop trailern, gjorde filmen. Sâ mânga bra skâdespelare och sâ lite skâdespel.
HerrNenne
2018-11-14
Velar förutsägbart fram och tillbaka men som helhet helt okej.