2.5

Bonanno: A Godfather's Story

Baserad på en sann berättelse skildras maffialedaren Joseph Bonannos liv. Om uppväxten i Italien, hur han smugglades in i USA på grund av sin opposition mot Mussolinis fascister och hur han snabbt blev en av de mäktigaste medlemmarna i maffiafamiljen Castellammarese.

Originaltitel Bonanno: A Godfather's Story
Regissör Michel Poulette
Manus Thomas Michael Donnelly
Genre Drama, Kriminalare, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Robert Loggia, Edward James Olmos, Martin Landau, Bruce Ramsay, Costas Mandylor, Tony Nardi, Guido Grasso Jr
Filmnummer 20742

2006-10-08
I mina ögon var det här ingen höjdare. Såg den korta 3-timmars versionen och är ganska övertygad om att ytterligare två timmar skulle göra denna filmatisering ännu blekare. Manuset är bra men i övrigt känns det mesta rätt taskigt. En typiskt medioker teveproduktion, med andra ord.
Endymion
2006-08-21
Rekomenderar även att ni köper hela miniserien. Den är ca 5 timmar lång. Den vnaliga DVD version är nedkortad till ca 3 timmar. Mycket väsentligt som har tagits bort i dessa två saknade timmar. Jag köpte min dubbelDVD på Ebay. Går även att hitta på Amazon.
Endymion
2006-08-21
På inget vis nåt filmiskt mästerverk, men de två skådespelare som gestaltar Bonannos vuxna tid (förutom Martin Landau) är väldigt bra och har verkligen den utrsålning av tradition han förkunnar. Det värsta är väl castingen som sagt, men opassande skådisar till de personer de ska gestalta. Skådespeleriet är trevande ibland och regin deto mer trevande. Ändå så är filmen otroligt intressant samt att den är väääldigt trogen Bonannos egen självbiografi. Detta är mer av den sanna bilden av Bonannofamiljen då Joseph Bonanno ledde den än vad då kan läsa i all media och facklitteratur. Jag rekomenderar även boken, "A man of honor" samt hans sons bok "Bound by honor". Otroligt bra och lärorikt.
annique
2005-05-15
Mycket intressant , visar kopplingar till Kennedy etc. Tyvärr såg jag filmen på hallmark - alla svordomar var raderade på ljudspåret... suck...
Klaseman
2004-10-20