Bolt

Bolt är en herdehund som under hela sitt liv spelat en hund med superkrafter i en TV-serie. När han av en händelse kommer bort från studion träffar han Mr. Mittens (i själva verket en katthona) och hamstern Rhino. Det går snart upp för Bolt att han faktiskt inte har superkrafter och att TV-serien inte är på riktigt.

Originaltitel Bolt
Regissör Byron Howard, Chris Williams (I)
Manus Dan Fogelman, Chris Williams (I)
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare John Travolta (röst), Miley Cyrus (röst), Malcolm McDowell (röst), Susie Essman (röst), Mark Walton (röst), James Lipton (röst), Nick Swardson (röst), Diedrich Bader (röst), Chloë Grace Moretz (röst), Kari Wahlgren (röst), Greg Germann (röst)

karlmats
2022-03-13
Ett ganska intetsägande tillskott till Disneyklassikerna. Det är ju kul att det är lite djurfilmstema och det faktum att man låter hunden leva i lite av en Truman Show-värld bara för att han ska kunna göra bättre insatser som skådis är ju så pass absurt att det blir ganska roligt. Men utförandet lyfter aldrig trots att man försöker tappert med sidekicks och repliker som jag ändå tror någon har ansträngt sig lite för att skriva. Så vi landar i lite gullig mellanmjölk som kommer att glömmas bort ganska snabbt i jämförelse med många alternativ i genren. En stabil 2a känns lagom.
Dele
2021-09-08
Relativt trevligt äventyr som inte sjunker ner i det tröttsamma dussinträsket tack vare att det är genomarbetat och hjärtat finns på rätt ställe i sitt tema.
dafreakish
2018-03-04
Hyggligt och smågulligt av Disney just när deras dataanimeringsera börjat. Det märks att en del bör finjusteras och att Disney är nya i gamet, men filmen håller ändå bra. Då Pixar var/är herrarna på täppan så krävs det dock mer av Disney, både då och nu. Men det är full fart och med hjärtat på rätta stället.
2017-09-18
Nej, denna var inge bra alls, det finns bättre Disney-filmer. Ända som är roligt här är katten. Personlig hade jag slagit ihjäl den dryga hamstern!!!
päronanton
2017-07-08
Riktigt bra Disney film! Den är väldigt fin gjord!
Jamesa
2016-12-19
Marsvinet Roffe räddar denna till att vara ganska bra, trots allt. Annars lite klent för att vara en 3:a.
vonadel
2015-04-12
Ah, härligt att se om denna i 3D blu-ray, och dessutom på originalspråk. Tyckte den var bra tidigare också, men nu växte den en dimension. 7/10
myslas
2015-02-07
Filmen där Disney försökte kopiera Pixar men helt missat vad det var som gjorde Pixars filmer så fantastiska. Snygg datoranimation i 3D spelar ingen roll om karaktärerna och storyn är så platta som de är här. Det mesta är urtrist och så himla utstuderat. Det är inte Disneys sämsta film men definitivt en av de mest menlösa de gjort.
2014-12-30
Väldigt underhållande och jag njuter i fullo av de härliga karaktärerna och suverna röstprestationerna. Jag skrattar i massor och gråter t.o.m. en skvätt i slutet(förbannade Disney). Blu-rayutgåvan kommer dessutom med helt suveränt ljud-och bildkvalitèr.
idaho1981
2014-10-31
Positivt överraskad. Visst är historien förutsebar, men det blir fortfarande underhållande med alla karaktärer. Sen är jag ju en sucker för söta djur, tecknade eller riktiga, så det får bli en 3:a!