2.5

Blue State

John svär att han ska flytta till Kanada om John Kerry förlorar presidentvalet 2004 mot George W Bush. Plötsligt står han där utan jobb, flickvän och hemland. Han tänker fullfölja sitt löfte och börjar resa norrut tillsammans med sin nyfunna resekamrat, den sexiga, mystiska Chloe. Men hon är inte alls vad hon först verkar vara och deras resa stöter på mer problem an vad någon av de båda hade kunnat ana.

Originaltitel Blue State
Regissör Marshall Lewy
Manus Marshall Lewy
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Breckin Meyer, Anna Paquin, Mike Bell, Richard Blackburn, Nick Ouellette, Adriana O'Neil, Seun Olagunju, James Juce, Tim Henry, Erik Fjeldsted, Leigh Enns, Elicia Cronin

Kajanus
2012-06-26
Meyer är bra i en väldigt spretig film vars början är lovande och som allt eftersom går mer och mer vilse i sin egen retorik. Det som skulle bli en politisk satir blev mest en resa utan mål. Paquin är horribel som vilseledd marinsoldat och den sista halvtimman är totalt utan poäng.
cassiopeia
2010-10-12
Inte det mest medryckade jag har sett i filmväg, men ändå tillräckligt intressant och småmysig för att fungera.Förhållandet USA - Kanada och John - Chloe är förstås intressantast.
Quartz
2008-06-03
stark 2:a... anna paquin är alltid bra på nåt sätt, tycker jag. och ja, näh... filmen i sig blir ju inte mkt mer än så, kan man säga :)
cineasten89
2008-05-22
ugh.
Dolph-Dofel
2008-05-21
Mysig, snygg och välagerad. Stark trea.
Sangha
2008-03-11