3.4

Blue Jay

Efter att ha mötts av en slump när de återvänt till sin lilla hemstad i Kalifornien reflekterar ett gammalt high school-par över sitt gemensamma förflutna.

Originaltitel Blue Jay
Regissör Alex Lehmann
Manus Mark Duplass
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Mark Duplass, Sarah Paulson, Clu Gulager

HerrNenne
2021-11-22
Fångar dagen mycket bra, men det blir lite långdraget ibland, och en molande känsla av att något är fel. Svårt att avsluta starkt också, blir lite mycket drama. Men en fin bagatell.
mammene
2019-05-08
Får bli en trea av det svagaste slaget, för jag tyckte det var lite väl lång transportsträcka till att gåtan fick sin förklaring. Annars tycker jag att det är bra ide med två fördettingar som än en gång försöker närma sig varandra, med skiftande resultat. Bra skådespel.
gruso
2018-08-20
Missade jag nåt? Förstår inte varför denna är såpass omtyckt. Eller jag kanske gillade filmidén så mycket att jag fick för höga förväntningar? Manuset kändes banalt och kemin mellan dem kändes inte äkta.
StureStenhög
2017-01-25
Jag gillar sådant här, så den här filmen hade inga problem med att vinna mina sympatier redan på ett tidigt stadium. Allt känns väldigt trovärdigt, och att de har två karaktärerna har en långtgående historia tillsammans får man aldrig någon anledning att betvivla. Bra dialog, bra skådespeleri och övertygande personkemi är viktiga faktorer till det. Duplass svajar dock lite skådespelarmässigt framåt slutet, och överhuvudtaget är det slutdelen som är filmens svagaste del. Men jag kan ändå ha överseende med att det är svårt att avsluta en sådan här film på ett tillfredsställande sätt
fridenpaden
2017-01-01
Väldigt fin historia. Naturlig och värmande och med ett slut som höjer helheten.
Zok
2016-12-10
Ibland behöver det inte vara mer än just vad denna film är. Mark Duplass och Sarah Paulson har bra kemi. Ämnet i sig känns också trovärdigt. Inget Hollywood slut heller, vilket är skönt. En liten mysig film helt enkelt.
Howler19
2016-12-08
Ibland är de minsta och enklaste filmerna de med störst nedslag. Blue Jay är en film om ungdomsnostalgi och felsteg som träffade mig djupt in i hjärtat. Filmens sista akt lyckas tyvärr inte tangera den briljans som ledde dit, annars hade det kunnat bli toppbetyget.