2.2

Blue Beetle

En mexikansk tonåring hittar en utomjordisk skalbagge som ger honom superkrafter.

Originaltitel Blue Beetle
Regissör Angel Manuel Soto
Manus Gareth Dunnet-Alcocer
Genre Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Xolo Maridueña, Susan Sarandon, Harvey Guillen, Becky G (röst), Raoul Max Trujillo, Bruna Marquezine, Elpidia Carrillo, George Lopez, Adriana Barraza, Damián Alcázar, Gabriella Ortiz, Belissa Escobedo, Oshún Ramirez, Jorge Jimenez, Yuli Zorrilla

HerrNenne
2024-03-28
Är det här nya DCEU alltså? I'm already out. Vilket skräp. Aldrig sett något så generiskt och oambitiöst. Är så trött på den quirky men älskande familjen som alltid finns i dessa filmer.
darkmist82
2024-02-24
DC har ännu en gång lyckats skapa en film som underhåller och berör. Angel Manuel Soto tar sig an uppdraget att ge oss en film med en superhjälte många av oss inte är lika bekant med. Visst kan handlingen kännas lite upprepande men ändå fungerar den bra. Skådespelarna gör bra ifrån, även om de kan kännas lite Marvelaktiga, men det är ändå bra jobbat så man tycker om karaktärerna. Musiken håller filmen på högre spänning och den är snyggt genomförd. Inte det bästa från DC men helt klart bättre än många av Marvels senare filmer.
RichardEk
2024-02-12
En helt och hållet habil superhjältefilm, helt ofarlig i form och utförande. Här finns några superhjälteslagsmål som är förhållandevis sevärda visuellt men det är nog också allt. Resten är en typisk och förutsägbar familjehyllande transportsträcka med lika doser sentimentalitet och romantik. DC behöver rycka upp sig!
Olof_Gronlund
2024-01-13
Gillade den delvis, bra jävla start, men allt för fattiga bad guys i filmen och lite väl överdriven på sina ställen. Första halvan en trea, sen tyvärr dog den på slutet och får bara en tvåa. Susan Sarandon gör en fin insats iaf som evil tant.
zENOn
2023-12-29
Helt ok, inget speciellt bara.
AdamB-film
2023-11-24
Förutsägbart och gapigt. Nej, detta var ingen höjdare
Spook
2023-11-22
Hade gärna sett en story arc med carapaxkaraktären.
PeterTheW
2023-11-07
Småmysig på sitt sätt men på det hela en väldigt trött, oinspirerad superhjältefilm
Engravadlax
2023-10-01
¡Ay-ay-ay!
Dutch
2023-09-24
Då har mexarna fått sin superhjältsfilm, yay…