2.6

Blow Dry

I den lilla engelska staden Keighley ska brittiska frisörsmästerskapen gå av stapeln. Problemet är att själva värdstaden har svårt att få ihop ett lag som ska ställa upp.

Originaltitel Blow Dry
Regissör Paddy Breathnach
Manus Simon Beaufoy
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Josh Hartnett, Alan Rickman, Rachael Leigh Cook, Rachel Griffiths, Natasha Richardson, Warren Clarke, Bill Nighy, Heidi Klum, Rosemary Harris, Hugh Bonneville, Peter McDonald (I), Michael McElhatton, David Bradley, Ben Crompton

2018-01-16
Tråkig och seg film----
2017-03-21
Rickmand och Nighy lyfter verkligen men det räcker inte riktigt upp till en trea. Ganska bra!
Krusty
2014-12-26
Kända namn i en tråkig film. Synd
idaho1981
2012-01-21
Kanske inte värd en fyra egentligen, men jag kan inte ge annat när rickman, nighy, Richardson och griffiths är så grymt bra!
LuxLisbon2
2011-08-10
Kärlek, cancer och crazy hair i salig blandning!
cpgrisen
2009-09-13
ytterst märklig handling. ingen succe, trots antalet bra skådisar. växer lite mot slutet, dock inte tillräckligt för att höja betyget. en förhållandevis stark 2a
Caltha
2009-03-14
Ingen "kvalitetsfilm" direkt, lagom lågbudget-feel good med irriterande plastig bakgrundsmusik. Men långt ifrån den rekommenderande tvåan! Mysig, rolig och plus för den lesbiska relationen som man inte så ofta ser på film. Dessutom schysst 80/90-talsnostalgi och Rickman är ju alltid fantastisk på att spela gnällgubbe.
Robs
2008-10-25
höjde det till en fyra efter att ha sett den igen.. antar att den blev bättre pga nostalgiska stunder :)
Gna
2008-07-30
Ok, en stark 3a pga Rickman och fina relationer...
Peter691
2008-02-10
bra film, men för förutsägbar, annars hade det varit en fyra