2.3

Blood & Wine

Nicholson spelar en rik vinhandlare med en dålig relation till sin familj. När han tillsammans med en annan man stjäl ett diamanthalsband går saker och ting snett.

Originaltitel Blood and Wine
Regissör Bob Rafelson
Manus Alison Cross, Nick Villiers
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Michael Caine, Stephen Dorff, Jennifer Lopez, Judy Davis, Mike Starr, Harold Perrineau, Robyn Peterson, John Seitz, Marc Macaulay, Dan Daily

TinkerBellan
2007-05-17
riktigt riktigt bra denna film--
liten_smurf
2006-01-29
Nja inte särskilt bra...
Papagiorgio
2005-11-29
Michael Caines roll och hans samspel med Jack gör filmen. Resten var skit. Skit, skit, skit.
ashik
2005-08-04
nej usch
RiffRandell
2005-07-16
En film med uslingen Stephen Dorff kan inte får mer än 1.

2005-03-21
Inte den flopp som folk påstod, men ingen höjdare. Och Jackis var faktiskt bäst den här gången också.
Thiilda
2005-02-17
Den var ju inte alls lika kass som folk har sakt. Visst, den var inte jätte bra precis. Men den var OK.. Jackis brukar vara bättre, men han aegde filmen iaf!
Ryuujin
2005-02-02
trivia: denna filmen är en av de största flopparna genom tiderna på svensk bio. den sågs av TOTALT 182 personer i HELA SVERIGE innan den togs bort från bioprogrammet.
Mr.Purple
2004-10-03
Håller me.
hardcore
2004-08-15
Blev förvånad över Jack Nicholsons inasats. Han brukar ju sopa banan över dom andra skådisarna nu är han som en vanlig skådis. Cain sopar banan med han istället.