Blood Brothers

Da Gang, Ah Feng och Xiao Hu är tre bästa polare som har växt upp tillsammans och alltid varit varandras skyddsänglar. De åker till Shanghai för att söka lyckan och tjäna stora pengar. Där kommer de i kontakt med maffian och blir en av de stora maffiabossarnas närmsta män. Arbetet tar både på deras vänskap och de blir kära i fel personer.

Originaltitel Tian Tang Kou
Regissör Alexi Tan
Manus Alexi Tan
Genre 2000-tal, Action, Drama, Romantik
Skådespelare Shu Qi, Sun Honglei, Chang Chen, Daniel Wu, Liu Ye, Tony Yang, Li Xiaolu

need_sleep
2011-11-12
Kinesiskt 20-tals gangster-drama. Vackert filmat, "ädla" karaktärer, men överspelat. Bitvis segt, men ändå bra och väldigt annorlunda Hollywood. En 3:a som pendlade upp och ner under filmens gång.
Zipper
2011-09-13
Bra stomme, men ganska mediokert utfört.
TobiasFünke
2010-02-15
plus för vackert foto och snygga kläder/miljöer. Annars? Inte värt 89 minuter av ditt liv.
N-din
2009-07-26
Först och främst, finns det någon hetare än Daniel Wu? Okej kanske inte i den filmen haha. Jag ville att den skulle vara bättre faktiskt.
jp
2007-12-18
Förväntade mig inget speciellt eftersom alla jag snackat med sagt att den var dålig. Men det var en rätt så bra film. Väldigt snygg. Shu Qi är riktigt vacker.
yangbo
2007-08-25
en medioker maffiafilm, men med Liu Ye, Chang Chen och Sun Honglei förväntar man sig en grymt mycket bättre film. Ok för att Shu Qi för det mesta suger riktigt hårt, och att Daniel Wus kinesiska är knackig, trots att han har förbättrats väldigt mycket. Men nä, Liu Ye passar inte in i såna här filmer i såna här roller, han borde hålla sig till de mer lugna stilarna, han har dessvärre inte bredden i sin potential. Kanske om några år men inte nu.