2.3

Blåst På 20 Miljoner

Det heliga korset. Gömstället för 50 miljoner i knark. Stulna från San Franciscos maffiaboss. De måste hittas innan gatorna exploderar i ett våldsamt maffiakrig. Bara två män kan stoppa kriget...

Originaltitel Gli Esecutori
Alternativ titel The Executors, Street People, The Sicilian Cross
Regissör Maurizio Lucidi
Manus Franco Bucceri, Maurizio Lucidi, Maurizio Lucidi, Roberto Leoni, Nicola Badalucco
Genre Action, Drama, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Roger Moore, Stacy Keach, Ivo Garrani, Fausto Tozzi

2015-06-16
Underhållande och ganska bra. Alltid kul att se Roger Moore. Dock inte så välgjord, särskilt dubbningen var dålig vill jag minnas.
Harford
2014-04-20
Italiensk actionfilm från 70-talet. Dåligt skådespeleri, usel regi och ännu sämre looping och bakgrundsljud. Jag känner mig blåst på mina 19.50 jag betalade på Siba! Moore och Keach måste ha varit berusade när de gick med på att spela med i den här kalkonsoppan! Det här är en rikigt dålig film på alla sätt.
Krusidulla
2014-04-20
Blåst på en trevlig filmkväll blir man när man ser denna usla film. Gammal och tråkig. Det enda roliga var 70-tals kläderna möjligen.
RichardEk
2013-07-26
Blåst på 100 minuter blir man väl kanske inte riktigt av att se denna 'videoklassiker', men inte långt ifrån. Jag kommer ihåg när den kom ut som en av de första filmerna på videomarknaden och kompisar berättade om de ENORMT häftiga biljakterna. Men till skillnad från t.ex. 'Bullitt' är biljakterna föråldrade idag och filmen i sin helhet är snarare nostalgisk än bra. Lite kul är det att se Roger Moore i en inte rakt igenom sympatisk roll och en ung Stacy Keach i ful keps men det är väl i stort sett allt. Hämndtemat har skildrats bättre i många andra filmer.
dudson
2011-09-20
Skapligt Fartfylld Crime stänkare med Humor som lyfter filmen en del..Skoj se Roger Moore försöka prata Italienska=)
Beigeorm
2009-12-05
B-kalkon.
the-godfather
2009-06-12
Roger moore gör en bra insats. Lite b känsla över filmen. 3+
FabianBom
2008-10-16
Italiensk crime film, som då under 70-talet hade sina glansdagar, Moore, Keach e bra i huvudrollen.
jimmyringo
2008-07-17
Visst var den b-aktig, men ändå underhållande. Samspelet mellan Moore och Keach fungerade bra.
yrkeschaufföre
2007-10-25
Inte mycket å hänga i julgranen...