2.1

Blacklight

Travis Block är en inofficiell FBI-agent som kämpar med sitt förflutna. När han upptäcker en komplott som riktar in sig på amerikanska medborgare, hamnar Block på kollisionskurs med den FBI-chef han en gång hjälpte till att skydda.

Originaltitel Blacklight
Regissör Mark Williams (V)
Manus Nick May, Brandon Reavis, Mark Williams (V)
Genre Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Liam Neeson, Aidan Quinn, Taylor John Smith, Emmy Raver-Lampman, Claire van der Boom, Yael Stone, Andrew Shaw, Zac Lemons, Gabriella Sengos, Tim Draxl, Georgia Flood, Caroline Brazier, Mel Jarnson

2023-12-16
Lövtunn actionthriller av "löpande band princip". Neeson tackar ja till allt som kanske kan likna Taken och resultatet blir lite sämre varje gång.
Djason
2023-11-20
B film som som Neeson spottar ur sig tid och otid nu för tiden. Han har tagit över för Bruce Willis känns det som. Denna rulle är rätt seg och aning dum men duger som kvällsnöje men inte mycket mer tyvärr.
Andreas_
2023-06-06
Åh herregud hur lågt Liam har sjunkit, han går samma väg som Bruce Willis, Steven Seagal och Nicolas Cage...skräpfilm efter skräpfilm utan budget, kasst manus och värdelösa regissörer till mestadels åtminstone...varför vill man smutsa ner sitt namn med direkt till DVD filmer när man har gjort sig ett välförtjänt rykte som en duktig både drama skådis och actionskådis, Liam Neeson hade försvunnit lite innan han fick chansen till en comeback med Taken som är hans sista riktigt bra film på många år, det var en riktigt välgjord och bra actionfilm det, sedan dess har det blivit sämre och sämre, även övriga Taken filmer är ett skämt men mer välproducerat än detta åtminstone...detta är ju ett stort skämt, förstår ingenting faktiskt, får han inga bättre erbjudanden eller tycker han att det är bekvämt att göra B-filmer som denna för att det är enkelt och lönechecken är bra? ja herregud, det är synd för Liam Neeson är en bra skådis, så istället för att sänka sig till Bruce Willis och Steven Seagal nivå så borde han verkligen sluta helt eller verkligen sålla bättre, Liam är väl typ 70 bast nu, orkar knappt springa 10 meter i film längre, actionscenerna är tråkiga, speciellt i denna film, dom få som är då alltså, för detta är knappt en actionfilm och inte kan man kalla det drama heller, så jag vet inte riktigt i vilken kategori man ska placera detta skräp, sen är manuset så patetiskt också, så hela handlingen är lite skrattretande, kan verkligen inte rekommendera denna film, inte ens om man är ett hardcore Liam Neeson fan, tiden får du aldrig tillbaka tyvärr, betyget är nära en 1:a men blir ändå en mycket svag 2:a bara för Neesons skull.
djonipony
2022-12-01
Helt okej Liam-rulle, av numera klassiskt snitt. Ingen alkoholism denna gång, men visst vill han helst gå i pension och visst har han knackig relation med sin familj. Inget nytt alltså, men visst kommer vi se nästa han gör - även om den är som alla de andra :)
Robkiller
2022-10-15
Dumaction. Rullar väl på utan att ta sig. Får duga.
Xeno
2022-05-07
Rätt standard Neeson. Man vet vad man får :-)
pungsnigel
2022-03-10
Liam lyckas alltid slarva bort sin familj