2.8

Blackball

En ung och galen bowls-spelare skapar kaos med sin alternativa spelstil.

Originaltitel Blackball
Regissör Mel Smith
Manus Tim Firth
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Paul Kaye, Alice Evans, Bernard Cribbins, James Cromwell, Imelda Staunton, Vince Vaughn, Johnny Vegas, James Fleet, David Ryall, Ian McNeice, Kenneth Cranham

wasteoftime
2018-03-29
Den här filmen fick jag i ett stor-parti från Ginza på en dubbel-DVD med "The Singing Detective" och jag kan ju inte påstå att jag hade några förväntningar alls. Det är lite småkul, och aldrig riktigt tråkigt, även om det kanske inte är bra per se. Vince Vaughn känns ju rätt felplacerad, om än inte dålig. Det är kul med en film om bowls, en sport man inte kan så mycket om, men som också kräver en hel del skicklighet. På det hela taget blev det oväntat bra, även om tvåan är en bit bort, så blir det 0,1 på SH-skalan.
Taandborste
2012-07-23
Den hade verkligen sina stunder!
Intro
2010-10-25
Underhållande och bra !
Honeychurch
2010-10-23
hade verkligen sina skrattsekvenser men tyvärr var den lite ojämn men stark 2:a!!
Greystalker
2010-10-23
Som Purp sa: Klassisk sportfilmshandling. Underhållande och fånig om en av historiens fånigare sporter: Bowls. Jag har faktiskt suttit och kollat några matcher på Eurosport och uppskattar udda sporter. Den får en stark 2a av mig.
Purp
2009-11-21
klassisk handling som i alla andra sportfilmer men klart sevärd

2008-08-01
En skön brittisk komedi av samma kvalité som ... ja, andra brittiska komedier. Och Paul Kaye är en brittisk variant av Robert Gustavsson :-)
perenell
2007-08-08
vad heter den på svenska ?
measley
2006-05-02
den är kung och så är också vince vaughn
blåjeans
2006-03-21
eh, hallå "skymningsdans"? dodgeball kom ju EFTER den här, undrar vem som härmar vem? förövrigt, underbar film :) sticker ut både här och där.