2.5

Black Sheep

När sonen till en framgångsrik farmare tar över gården, börjar han använda otillåtna preparat på fåren för ökad produktion. Mycket snart visar det sig att de tänkta elitfåren istället blir muterade freaks med obeveklig drift att döda.

Originaltitel Black Sheep
Regissör Jonathan King (I)
Manus Jonathan King (I)
Genre 2000-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Matthew Chamberlain, Tammy Davis, Oliver Driver, Peter Feeney, Mick Rose, Glenis Levestam, Danielle Mason, Kevin McTurk, Nathan Meister, Tandi Wright

Skapad 2019-11-10 av Andy_B
För sisådär tre månader sedan såg jag den ganska uppmärksammade trailern till Black sheep och jag kände redan då att jag borde se filmen. Med taglines som ”The violence of the lambs” och ”G...   Läs mer »

Asmorod
2014-03-06
Känns som att den har fått oförtjänt mycket dålig kritik.
Kimchi
2014-01-02
Asså hur kan man inte gilla en film från nya zeeland om mördar-får! Det är fantastiskt!
johan93
2013-09-14
En film om mördar-får....skoj som attan!! Att den är kryddad med svart humor gör det ännu bättre!
Noseman2005
2013-06-25
Det här är den fula baksidan av Peter Jacksons framgångar.
missbaath
2013-06-06
Hahahaha!
ekneB
2013-02-15
Ja alltså, att säga att det är en kvalitetsfilm är väl att ta i kanske. Men den håller mig underhållen hela tiden så den får helt klart en 3a
JimCarrey
2013-02-01
Guld.
Makta
2013-01-23
Nej nej nej nej!
nagnagnag
2012-10-30
Hehehe morwenna helt rätt !
Morwenna
2012-06-27
Ja om man väntar sig en seriös film när man plockar den här för att se, då kan jag förstå att man sätter etta. Om man däremot förstår att det är en gravt oseriös historia med enda syftet att: roa/splattra då måste man helt enkelt sätta högre. Endast människor med förvriden humor kan uppskatta en sån här film, dit hör jag! Klar fyra!