1.4

Black Scorpion

Darcys pappa blir mördad men då hon börjar gräva efter bevismaterial blir hon suspenderad från polisen. Då skapar hon Black Scorpion som hjälper de svaga och upprätthåller rättvisan i samhället.

Originaltitel Black Scorpion
Regissör Jonathan Winfrey
Manus Craig J Nevius
Genre Action, Kriminalare, Science Fiction, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Joan Severance, Garret Morris, Bruce Abbott, Kimberley Roberts, Terri J Vaughn, Paula Trickey, Janelle Paradee, Ashley Peldon, Anita Hart, Rosine 'Ace' Hatem, Rick Rossovich, Michael Wiseman, Bradford Tatum, Casey Siemaszko, Garrett Morris, Stephen Lee, John Sanderford, Rodman Flender, Rick Dean, Ed Gilbert (röst)

Asmorod
2016-09-05
Så ostig, så underbar!
2015-07-11
Väldigt dumt, väldigt ostigt. Fula effekter, pinsam fighting-koreografi, fåniga karaktärer, knökfullt med scriptamissar och även för sin genre hutlöst osannolik. Men tempot är bra, Severance ömsom het och ömsom stelt osexig och underhållningen mer än godkänd. (6+/15)
karlmats
2012-03-01
"It reorganizes atoms at a molecular level". Lol, där har vi ett citat som egentligen säger allt. Vill man veta mer räcker det nog med att säga att det är en het kvinnlig Batman i läderoutfit som går upp emot en skurk i plåtgubbekostym med whiskyröst och lysande röda ögon. Väldigt opretentiöst och stundtals ganska underhållande. Tyvärr är det inte tillräckligt bra eller ofta för att nå upp till en 3a. Men nog får man säga att det är en underskattad rulle ändå med tanke på den allmänna inställningen. Gillar man superhjältar, dumma 90-talsactions eller heta tjejer kan man nog få ut nånting av det här ändå. Logiska luckor finns det också gott om vilket bara bidrar till b-faktorn. En ganska stark 2a ändå.
craptastic
2011-08-10
Jag gillade inte filmen alls. Det är inget bra tecken när man stör sig på de scener där man borde skratta. Konceptet med en Roger Corman producerad Batman ripoff låter ju härligt men ack nej. Denna gång lyckades det inte!
kvack
2009-12-19
Kom igen nu, den är ju skitrolig! Och lite "hot" emellanåt ;)
hanuman
2009-11-23
Världens sämsta superhjälte
lillmånstret
2008-08-21
Haha! Den här såg jag för länge, länge sen. Verkligen fantastiskt dålig.
TheJorre
2008-04-03
Grymt kul att Darth Vader gör en come back.
ContraKarlsson
2006-10-04
Sexscenen rockar rätt mycket fett ;)
stubb3000!
2006-08-23