3.1

Black Panther: Wakanda Forever

Queen Ramonda, Shuri, M’Baku, Okoye och deras specialstyrka med kvinnliga krigare, gör allt för att skydda sin nation från angripande världsmakter efter Kung T’Challas död. Wakandas invånare försöker gå vidare och tar hjälp av War Dog Nakia och Everett Ross för att hitta en ny väg för kungariket Wakanda. Vi möter också Namor, kungen av en dold undervattensnation.

Originaltitel Black Panther: Wakanda Forever
Alternativ titel Black Panther 2
Regissör Ryan Coogler
Manus Ryan Coogler, Joe Robert Cole
Genre Drama, Action, Äventyr
Skådespelare Letitia Wright, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Winston Duke, Angela Bassett, Tenoch Huerta Mejía, Martin Freeman, Dominique Thorne, Florence Kasumba, Michaela Coel, Alex Livinalli, Mabel Cadena, Sope Aluko, Connie Chiume, Trevor Noah, Zola Williams, Janeshia Adams-Ginyard, Jemini Powell

BarryHero
2022-11-21
En del spektakulära actionscener, men delarna mellan det var bara långa transportsträckor, speciellt som filmen i sig är nästan tre timmar lång. Undervattensvärlden och Wanda är väl häftiga, men då filmen lutar sig så mycket på CGI blir det ändå svårt att imponeras och det känns som alla bara agerar inför en stor greenscreen ändå. Svag story som i viss mån räddas av de mer actionfyllda scenerna.
HerrNenne
2022-11-14
En besvikelse tyvärr. Mest en massa emotionella människor som gör korkade val, så det finns liksom ingen att riktigt hålla på här.