2.2

Black Nativity

En tonåring från Baltimore reser till New York för att spendera julhelgen med sina frånvarande släktingar. Han är dock med om en inspirerande och överraskande resa.

Originaltitel Black Nativity
Regissör Kasi Lemmons
Manus Kasi Lemmons
Genre Drama, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Angela Bassett, Jennifer Hudson, Tyrese Gibson, Mary J Blige, Jacob Latimore, Vondie Curtis-Hall, Nas, Luke James, Grace Gibson, Rotimi, J Mallory McCree, Henry Hunter Hall

jonbo
2016-07-17
Nja, låtarna är lättglömda och storyn likaså. Ok produktion i alla fall.
Lotso
2015-12-30
I sin helhet är Black Nativity inte mycket att hänga i granen. Huvudpersonen är jobbig och irriterande. Låtarna är inte särskilt imponerande eller minnesvärda, själva lyrics till låtarna är också väldigt sopopera. Men det största problemet är att där inte direkt är någon handling. Filmen består bra av olika random saker som händer och folk börjar sjunga om hur tufft de har det och om Jesus. Det var bara tråkigt rent ut sagt och förutsägbart allting. Jag såg att filmen var baserad på en pjäs, vilket den också kändes som är jag såg filmen. Vilket troligtvis också är där den skulle stannat.