Black Mirror - Smithereens

En taxichaufför utlöser en internationell kris genom att kidnappa en anställd på världens största sociala medieapplikation.

Originaltitel Black Mirror - Smithereens
Regissör James Hawes
Manus Charlie Brooker
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Andrew Scott, Damson Idris, Topher Grace, Monica Dolan, Amanda Drew, Daniel Ings, Quincy Dunn-Baker, Laura Morgan, Conrad Khan, Ruibo Qian, Calum Callaghan, Mirirai Sithole, Maggie Bain

BarryHero
2023-08-23
Förstår kritiken av sociala medier och beroendeproblematiken med smartphones men avsnittet gör inte det bästa av att utforska just detta ämne. Kidnappningshistorien är rätt seg och i slutändan får man inte intrycket av att det är sociala medier-företaget som har gjort något fel. Boven är 100% kidnapparen oavsett hur sociala medier-beroende han har varit.
jack_jack_jack
2019-07-10
Starkaste avsnittet i denna rätt svaga säsong
Christofer
2019-07-08
Den här gick hem hos mig trots att det kanske inte var den mest ’avancerade’ episoden utan mer nutida. Tänkvärt oavsett.
PeterTheW
2019-06-26
Helt okej. Skådisarna är super, men den saknar lite... udd.
2019-06-24
Jag gillade verkligen det här, jag gillade hur det gick fel och allting var så reaktivt och att poängen är så blandad och utan att skylla ifrån sig ansvar. Ganska stark trea! Och mycket välspelad ifrån alla parter!
supermancover
2019-06-12
Svag trea. Lite för långt om lite för lite.
#54
2019-06-10
Ännu ett starkt avsnitt.
TheHorrorfan
2019-06-10
Sådär. Kändes väldigt lång för sin speltid och handlingen fick mig inte direkt intresserad.