3.6

Black Mirror - Be Right Back

Martha och hennes pojkvän Ash flyttar till ett hus på landet. Men Ash omkommer när han kör tillbaka flyttbilen. Martha blir förkrossad, men får ett tips av en väninna att testa en ny tjänst vilken möjliggör kontakt med Ash via en mjukvara som baseras på all digital information som samlats upp om Ash.

Originaltitel Black Mirror - Be Right Back
Alternativ titel Be Right Back, Black Mirror Episode 4
Regissör Owen Harris
Manus Charlie Brooker
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Hayley Atwell, Domhnall Gleeson, Claire Keelan, Sinead Matthews, Indira Ainger

HerrNenne
2021-01-05
Helt okej, mer jordnära än många andra episoder, men jag älskar verkligen Hayley Atwell.
Christofer
2019-06-17
Ännu en riktigt hygglig episod, där det hela kändes väl avvägt och trovärdigt. Dessutom med en avslutning som funkade och som kändes passande ’obekväm’ på Black Mirror-vis.
larsen1976
2018-11-19
Förvirrande och skrämmande obehaglig.
theFeber
2018-03-20
Gripande och väldigt intressant spekulativ! Tar upp intressanta frågor på ett väldigt intressant sätt. Bra jobb av skådisarna! Något trevande stundtals.
GodofThunder
2018-03-02
Stabilt
TheHorrorfan
2018-02-05
Väldigt sjuk och rolig. Men även obehaglig. Helt okej. Finns både bättre och sämre avsnitt i serien.
amam
2017-06-20
Jag gillade första halvan mest. Som vanligt med Black Mirror så väcker avsnittet intressanta frågor.
BarryHero
2017-01-07
Valdigt mork i vanlig Black Mirror-anda.
emilstjernholm
2016-11-19
Det mest välgenomförda scenariot av de avsnitt jag sett. Nu har jag inte sett Äkta människor och dess remakes i andra länder men jag tyckte premissen va grymt intressant, plus att samtliga skådespelare gjorde det riktigt bra.
Ola_Schubert
2015-07-19
Utmärkt: Den första halvan skulle i princip vara möjlig att förverkliga redan idag. Den andra halvan kanske dröjer mer än 10 år innan vi kan förverkliga den. Liksom serien "Äkta människor" väcker filmen många intressanta frågor. Personligen så tror jag att, vi inom maximalt 30 år, inte kommer att kunna skilja mellan humanoidrobotar och "äkta människor". Humaniodrobotarna kommer att bli allt mer lika oss, och vi kommer att få allt mer implantat. En svag fyra i betyg.