Black Jack

Efter en framgångsrik karriär som US Marshall har Jack Devlin dragit sig tillbaka. Efter att ha utsatts för en fosforgranat hyser han en fobi för färgen vit. När när en vän skadas i tjänsten dras Jack tillbaks till jobbet och tar upp jakten på en farlig mördare.

Originaltitel Blackjack
Regissör John Woo
Manus Peter Lance
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Dolph Lundgren, Kate Vernon, Fred Williamson, Phillip MacKenzie, Kam Heskin, Saul Rubinek

Skapad 2019-10-26 av AddeColciago
Dolph Lundgren spelar Jack Devlin, den bästa bland USA:s livvakter. Han är alltid beredd att dö för sina klienter och under ett uppdrag var det nästan vad som hände. Han var livvakt åt ett lite...   Läs mer »

2022-10-14
Rena smörjan, men lite kul...
karlmats
2017-03-23
Vilket jävla kattpiss. Jag är ett Dolph-fan och även om han har majoriteten 2or så är det här första 1an på 19 filmer, det säger väl ändå nånting. Och John Woo? Han har inte heller fått nån 1a innan så vad är det som händer? Budgeten måste ha varit rätt kass, t.o.m. typsnittet på introt osar hemmasnickeri vilket är lite imponerande, shades of Albert Pyun på nåt sätt. Ändå har man råd med en och annan bilexplosion, dock inget som kan rädda det här. Alla skådisar i nån form av framträdande roll är verkligen urusla, Dolph är ju iofs allt som oftast urusel, men man vill ju ändå ha lite charm i det och där brukar han leverera, här är det bara trött rakt igenom. När han ska försöka fejka en sydstatsaccent på telefon ser man nästan på honom hur jävla ointresserad han är. Skurken är nån som faktiskt ser ut som att han försöker, men han är väl ungefär lika charmig och talangfull som Preacher Man Bob i filmen Buttcrack. Manuset är så träigt att man inte blir chockad när man i efterhand läser att det här egentligen var en tv-seriepilot som förvånansvärt nog aldrig blev nåt. Det spretar åt alla håll och ingenting makes sense. Dolphan börjar spontandansa med tjejen han ska skydda, han smugglar in ett sniper rifle på en modeshow med ökad säkerhet, han slåss i en mjölkfabrik och han har fobi mot färgen vit? Wtf liksom? Längden är monstruös, den som kom på idén att göra den här längre än 88 minuter borde skjutas. Sämst av alla är nog dock John Woo, han måste ha varit hög hela inspelningen, man kan verkligen se igenom hans små försök till finesser som han förmodligen sitter skrattandes och gnuggar sina små svettiga händer till, övertygad om att han gjort en riktig pangrulle. Men nej, det var det verkligen inte.
Barbamuffin
2017-02-08
Jag försöker gilla den. Har gett den flera chanser. Gillar Dolph och Fred Williamson men det här är för ostigt och för många lösa trådar. En snygg scen men sedan är det stop tyvärr. Synd.
RobinsTaste
2014-12-01
Jag får intrycket av att John Woo inte brydde sig ett jävla piss.
2014-11-23
Att John Woo gjorde denna TV-filmen efter succèn med Face/Off är för mig oförklarligt. Denna film är inte i närheten av Face/Off och den känns inte alls lika mycket John Woo som den borde. Det är absolut inget skräp men den klarar inte godkänt. Några snygga actionsscener och att det är kul att se Dolph Lundgren räcker inte.
Sangraal
2014-09-14
Dolph Lundgren är stel som aldrig förr i denna bleka TV-produktion.
Raimo_1985
2014-02-14
Varje gång jag ska se en John Woo-film så glömmer jag att han överdoserar på något jag brukar tycka om - Slowmotion. Här håller han sig dock i kragen. Mycket stekt lök och ost, det osar verkligen. Men den är rätt bra, mycket bättre än t.e.x Hard Target jag såg sist. Dolphan är bra och Fred Williamson gör sin tillbakalutade roll som bara han kan.
100tonvalspäck
2010-06-16
Märks att det inte var tänkt som en film på egen hand från början. Ganska många oavslutade historier och ett väldigt antiklimax-slut. Dolph lyckas bära upp även denna filmen dock, med sin pondus och star-quality.
sunnhed
2009-12-27
shit, det här var fan segt. oväntat svagt med tanke på Woo och Mr Lundgren. oförglömligt dock när Dolphie inleder klientkontakten med att dansa tango och hans smile när Doc ska klä av modellen. Fantastiska scener! =D En Doplh kvar innan jag sett allt...
chris_lambert_
2009-09-10
Bra att ngn berättade det var tänkt som en serie. Porrfilmsmusiken och den utsvävande storyn får då sin förklaring. Korkad film.