Black Gunn

Den militanta gruppen Black Action, ledd av Scott Gunn, bryter sig in i en syndikatkontrollerad illegal spelklubb där de kommer över viktiga vadhållningsböcker. Syndikatet får reda på vilka som ligger bakom inbrottet och ett våldsamt gangsterkrig utbryter.

Originaltitel Black Gunn
Alternativ titel Maffians redskap
Regissör Robert Hartford-Davis
Manus Franklin Cohen, Robert Hartford-Davis
Genre Kriminalare, Thriller, 70-tal, Action
Skådespelare Bernie Casey, Martin Landau, Jim Brown, Luciana Paluzzi, William Campbell, Stephen McNally, Brenda Sykes, Keefe Brasselle, Timothy Brown, Mary McKinley, Vida Blue

dudson
2019-05-20
Granit hård blaxo äventyr av bästa märke!! Sanslöst underhållande där det inte finns en död sekund. Extremt bra casting av samtliga. Brown, Landau sen slem skurken från Diamonds are forever. + det härliga ras- nedsättande snacket som hör denna gryma genre till" Sen var det härligt brutalt våld oxå som höjer betyget till en 4a.
Fläskkäft
2014-05-12
You don't mess with Gunn!!! Jim Brown är härligt avslappnad men ge fan i hans bror för då jävlar! Blodet ser ut som en klick Falu rödfärg och lockar till flera skratt. Härligt jivetalk i en skön 70-talsmiljö. Slagsmålet i "morsans" lägenhet var en höjdare. Slutsekvensen i lagerbyggnaden var så taffligt utförd att man bara ruskar på huvudet. Två skådespelare från tidigare Bondfilmer gästar denna rullen.
KusinKnase
2006-11-12
Typisk blaxploitationfilm, med skön dialog och förutsägbar action. Inte någon av genrens höjdare, men ett måste för alla som gillar den här typen av filmer.