Black Coal, Thin Ice

En detektiv utreder en serie mord i en småstad. Samtliga fall involverar en mystisk kvinna. Samtidigt inser han att ett uppklarat mord från fem år tillbaka nog hade lagts till handlingarna lite väl snabbt.

Originaltitel Bai ri yan huo
Regissör Diao Yi\'nan
Manus Diao Yi\'nan
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Liao Fan, Kwai Lunmei, Wang Xuebing, Wang Jingchun, Yu Ailei, Ni Jing-Yang

Razzel
2017-12-06
Snyggt men väl rörigt. Knapp 2:a.
Dream
2017-12-01
Typ som en klassisk "Film noir " från 1940 - talet fast i nutid! Lite segt i dagens filmvärld kanske, men ändå helt okej och den är framför allt snyggt filmad.
pufred
2017-05-21
Miljön och intrigen är ju intressant. men jag tyckte den var lite osammanhängande, och berättarspråket, och stilen tilltalade mig inte.
MattiasStrand
2016-10-18
Ett annat Kina än det man är van vid att se på svenska biodukar. Jag förstod aldrig riktigt händelseförloppet men fick inte uppfattningen att det spelade så stor roll.
norenorama
2016-10-15
Lite väl seg och ofokuserad.
Rele
2016-10-14
En dålig film. Jag ger en etta.
swampblues
2016-10-14
Wow..Känns som en Finsk film.Lite Kaurismäki. Hade inte väntat mig det från Kina.
Galivan
2015-11-29
Mycket snyggt foto, och varierande miljöer. Man följer polisen i huvudrollen när han är ute och arbetar aktivt med sitt uppdrag, alltså inga scener på något kontor då det diskuteras eller liknande, inga scener där saker förklaras, alltid mitt i situationer på uppdrag, inga verbala redogörelser för att etablera sådant vi har sett. Ett undantag är en kul scen då de studerar en karta och äter vattenmelon samtidigt. I början känns filmen vital och intressant, sedan blir den allt segare och stagnerar. Huvudpersonen blandar ihop jobb och privatliv på ett konstigt sätt, och verkar inte ha några klara intentioner; både han och personen han bevakar beter sig konstigt, jag fattar inte vad det går ut på, men det dras ut genom långa händelsefattiga scener och blir otroligt segt. Konstigt slut.
Norpan0
2015-11-15
Konstig film. Osammanhängande. Tänkte sluta titta flera gånger, ångrar att jag inte gjorde det.
Mekong
2015-06-07
Sunkigt och miserabelt och kallt och skitigt. Precis sånt jag gillar. Men hinner tröttna mot slutet, mest beroende på att jag inte riktigt hänger med i vad som sker.