2.1

Black Adam

Nära 5000 år efter att han tilldelats de forntida gudarnas allsmäktiga krafter - och fängslats lika snabbt - blir Black Adam befriad, redo att släppa lös sin egen form av rättvisa i den moderna världen.

Originaltitel Black Adam
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Adam Sztykiel, Rory Haines, Sohrab Noshirvani
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Dwayne Johnson, Aldis Hodge, Pierce Brosnan, Noah Centineo, Sarah Shahi, Quintessa Swindell, Marwan Kenzari, Bodhi Sabongui, Mohammed Amer, James Cusati-Moyer, Jalon Christian, Jennifer Holland, Henry Winkler, Djimon Hounsou

Andreas_
2023-04-27
Horribelt dålig film, sämsta filmen i hela det gamla DCEU universumet dessutom...efter att Snyder försvann så har inte en enda DC film varit bra eller värt att se ens, detta är inget undantag, undvik till varje pris är mitt tips...Horribelt skådespel, horribelt manus, horribla effekter, allt är bara för jäkla horriblet och vilket tidsslöseri att ens slå igång och se detta skräp, brukar ändå kunna uppskatta The Rock i det mesta han tar sig för men detta är verkligen det sämsta han varit med i och gjort och hela karaktären är förstörd av att The Rock just spelar The Rock, han är exakt likadan i karaktären som i alla sina andra filmer, enda behållningen är egentligen Pierce Brosnan som alltid gör en bra roll men hans karaktär är patetiskt dåligt skriven så inte ens han kan rädda upp denna sörja till film...trodde faktiskt att wonder woman eller Shazam skulle vara det sämsta som WB släppt ut i sitt DCEU universum men denna tog faktiskt priset, t.o.m sämre än Wonder Woman 84, alla bi-roller är horribelt dåliga också, så många dåliga skådespelare i en och samma film gör att man får migrän efter 30min in i filmen...allt är ren och skär dynga, ses på egen risk men mitt tips är att undvika till varje pris, speciellt om man gillar The Rock eller karaktären Black Adam för då blir man nog extra besviken, såvida man har en fungerande hjärna att kunna skilja skräp ifrån kvalitet dvs, betyget blir en överkörd och begraven svag 1:a
Robkiller
2023-03-07
Påkostad var den väl, men inte blev det mycket att se.
2023-03-03
Tja, absolut ingen höjdare även om nästan alla mina favoriter finns inom kategorin: Science Fiction, Fantasy är detta bara uselt...
RichardEk
2023-01-14
Vida förhandsdiskuterad är ’Black Adam’ inte en film som står sig väl i det notoriskt ojämna DC-universumet. ’The Rock’ är för mycket sitt eget varumärke för att fungera som trovärdig antihjälte. Han omges vidare av ett blekt och ointressant team av superhjältar. Lägg till på det en oväntat träig och fånig dialog. Ett antal snygga panoramavyer och stridsscener bjuds vi på, men inte mer än så.
Olof_Gronlund
2023-01-03
Började bra, fin action och snygga effekter. Då tänkte jag den skulle bli bra, men kändes som att slutet blev som all andra filmer, massa action och lite handling, då tappar man fokus, för man orkar inte sitta och titta på pang pang i 1h.
Rune2000
2023-01-02
Filmen misslyckas med balansen mellan action och drama/handling. Kändes som att det var 90% action som sen blev utfylld med lite handling. Dwayne Johnson är stel i titelrollen eftersom han måste vara seriös genom större delen av handlingen och kan därmed inte charma oss med sin humor. Resten av skådisarna gjorde det de kunde för att driva handlingen vidare men gjorde ingenting intressant med rollerna. Lägg på generiska actionscenerna och en speltid på drygt 2 timmar. Det kan inte bli annat än bottennotering från mig.
Adeoo
2022-12-16
Ganska taskigt manus, var nästan bara fokuserat på non-stop action som man kan jämföra med Man of Steel men den var ändå underhållande. Ungefär som jag hade förväntat mig.
psyche_delic
2022-12-16
Redan från start var den riktigt korkad, men den var ändå rätt underhållande. Oklart om den var menad lite som en parodi, men det är nog bästa sättet att se den…
Hanness
2022-12-14
Sevärd, inte mer än så.
PeterTheW
2022-12-13
Tycker den är helt okej i början, när den fåniga tillbakablicken är slut, men sen tappar den snabbt. Bitvis skitsnygg, bitvis riktigt ful och plastig.