Birth of the Dragon

En film som bygger på den omtalade uppgörelsen mellan Bruce Lee och shaolinmästaren Wong Jack Man i 60-talets San Francisco.

Originaltitel Birth of the Dragon
Regissör George Nolfi
Manus Stephen J Rivele, Christopher Wilkinson
Genre 2010-tal, Action, Biografi, Drama
Skådespelare Xia Yu, Philip Ng, Billy Magnussen, Yu Hai, Simon Yin, Wang Xi'An, Terry Chen, Ron Yuan, Lillian Lim, Yee Jee Tso, Simon Chin, Qu Jingjing, Zhou Yang, Vanness Wu, Vincent Cheng, Darren E Scott

Ramza
2018-03-22
Skiter man att det är en biografi är det ganska underhållande, största problemet är att alldeles för mycket tid läggs på Billy Magnussen Steve Mckee (Mcqueen) när man egentligen bara vill se Bruce Lee och Wong Jack Man.
2017-11-14
Dummaste idiot filmen någonsin. Varför göra en biografifilm om Bruce Lee när hela filmen handlar om nån vit jävla snubbe som aldrig funnits i verkligheten och en konflikt som inte har någonting med hur det faktiskt gick till att göra? En skymf mot såväl historieberättande som filmskapande. Filmen är liksom skitdålig oavsett.
egoman
2017-11-13
Detta är ingen bra film, men hade kanske kunnat få en tvåa om den hade varit det minsta historiskt korrekt. Men det är den inte. Det är extra konstigt då sanningen är så mycket mer intressant än vad som visas här.