2.7

Birdcage - lånta fjädrar

Den homosexuelle Armand äger dragshowklubben Birdcage där hans partner Albert på kvällarna förvandlas till den stora stjärnan Starina. När Armands son berättar att han tänker gifta sig blir Armand överlycklig. Men så inser han att brudens far är senator och ledare för det konservativa partiet Moralisk ordning.

Originaltitel The Birdcage
Regissör Mike Nichols
Manus Elaine May
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Robin Williams, Gene Hackman, Nathan Lane, Dianne Wiest, Dan Futterman, Calista Flockhart, Hank Azaria, Christine Baranski, Grant Heslov, Tom McGowan

2016-11-15
Den här filmen är många saker men den är absolut inte bra!
JanneN
2015-02-10
Skrattade i 100 minuter! Lätt att besluta sig för betyget fyra.
2014-11-11
En rolig film med Robin Williams som matchopojkvännen och den hårde fadern. Nathan Lane ser vi som den ödmjuke och överkänsliga dragqueenen. Båda gör ett mycket bra jobb och de andra skådespelarna som Gene Hackman, Hank Azaria, Dianne Wiest och Calista Flockhart är ett plus i kanten. En sevärd och underhållande film.
Rickard80
2014-08-21
Fixade filmen då den var omnämnd någonstans bland Williams bra filmer. Lite lustigt att se Apu som extremgay och Ally McBeal utanför hennes tv-serie. Var med tungt hjärta jag såg filmen, på grund av Williams bortgång, så det var skönt att jag fick skratta på lite oväntade ställen.
accatone
2012-08-27
Blir väldigt tröttsam efter ett tag och det blev inte så många skratt som jag hade hoppats på
Inigo
2011-09-19
Den var rolig :P
PinguDreams
2011-09-17
inte rolig....... och förstås väldigt förutsägbar. dessutom blev jag hyperirriterad på den fega sonen. Så man ska smöra och spela upp en helt annan värld inför sina "svärföräldrar"...?? Kul det skulle blivit på bröllopet sen då. Nja gör något annat istället.
yrkeschaufföre
2011-09-14
Jag trodde att jag skulle sänka den såhär 10 år senare men historien är bra och nästan alla karaktärerna är jätteroliga, men ett minus för värderingarna som Sen. Kevin Keeley har.
nittonhundra87
2010-04-19
En lysande komedi, vill bara krama om Albert, underbar människa!
MrMario
2009-12-30