2.3

Billy Madison

Billy Madison är arvtagare till Madison Hotels men riskerar att förlora allt om han inte ändrar livsstil och på 24 veckor går om 12 årskurser med toppbetyg.

Originaltitel Billy Madison
Regissör Tamra Davis
Manus Adam Sandler, Tim Herlihy
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Adam Sandler, Darren McGavin, Bridgette Wilson, Bradley Whitford, Josh Mostel, Norm MacDonald, Mark Beltzman, Larry Hankin, Theresa Merritt, Dina Platias, Hrant Alianak, Vincent Marino, Jack Mather, Christopher Kelk, Marc Donato

2019-03-19
Alla Adam Sandler-filmer går väl i princip ut på att han går runt och beter sig retarderat, och den här är sannerligen inget undantag. Någon form av logik eller struktur i upplägg och händelseförlopp finns knappast, allt är bara en ursäkt för Sandler att framföra sin infantila humor, med väntat uselt resultat. Med det sagt så överraskar filmen vid några enstaka tillfällen med att faktiskt vara lite rolig, att det är Norm MacDonald som ligger bakom de flesta av dessa lyckade försök till humor är dock mindre förvånande. Steve Buscemis inhopp är lite kul också. Man undrar ju annars om Lori Loughlin inspirerades av den här filmen?
2018-10-22
Kass!!! värdelös med hemske och vidriga Adam Sandler.. URK!!!!
deswhip
2017-07-16
Filmen är otroligt fånig, korkad och dum men den är rolig och den har charm och på något sätt "hjärta". Jag håller med Krille nedan om Norm MacDonalds förträfflighet, Bradley Whitford var också mycket bra och jag själv skrattade som mest när familjekombin körde över bananskalet och sen sladdade ut över stupet, så j*vla random! Saken är den att man kan inte se den här filmen och förvänta sig att saker och ting ska vara logiska och trovärdiga. Adam Sandler står över "filmnaturlagarna". 3+
2016-10-04
Tokrolig och underhållande film med Adam Sandler i sitt fulla esse!
Tatty
2016-09-07
Så rolig och skön film.
2014-11-20
En av Adam Sandlers tidiga filmer och filmen har sina ljusa stunder av typisk Adam Sandler humor. Tycker inte det här är en av hans bästa, men det är rätt så småkul och den håller humöret uppe. Men framför allt är Norm MacDonald lysande som vanligt. Gillar man Happy Gilmore eller The Waterboy så lär man tycka om den här filmen.
Kulturgam
2014-07-22
Lämna hjärnan bakom innan ni påbörjar tittning så är den fantastisk.
NoWireHangers
2014-03-08
Oj, vilket bottennapp. Klart sämre än Sandlers razzie-vinnare "Jack and Jill" som jag såg tidigare idag. Även om någon enstaka scen hade kunnat vara lite smårolig i en bättre film, så är desto fler skämt totalt misslyckade, storyn genomusel och Sandlers insats bara pinsamt irriterande istället för rolig. Redan från filmens början satt jag mest och hoppades att han skulle misslyckas. Det hjälper ju inte heller att hans karaktär är så märkligt odefinierad. Är han psykiskt sjuk, bara allmänt korkad eller rentav utvecklingsstörd? Det verkar skifta från scen till scen.
Esereht
2014-01-23
Svag trea! Rätt less på när Adam Sandler ska vara efterbliven.
Djason
2013-10-16
Typisk kass gapa och skrik komedi med Adam Sandler, den mannen verkligen blandar och ger bland sina filmer.