2.9

Big Bad Wolves

En serie oerhört bestialiska mord skakar tillvaron för polisen Miki, som är säker på att mördaren är en tillsynes oförarglig religionslärare. När den hämndlystne fadern till det senaste offret kidnappar läraren för att få ur honom sanningen (på alla sätt som kan krävas) måste Miki välja sida: gå på sin magkänsla eller hålla sig till lagen.

Originaltitel Big Bad Wolves
Alternativ titel Mi mefahed mezeev hara
Regissör Aharon Keshales, Navot Papushado
Manus Aharon Keshales, Navot Papushado
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Lior Ashkenazi, Tzahi Grad, Rotem Keinan, Doval'e Glickman, Menashe Noy, Dvir Benedek

KyLLo
2019-02-06
BigQ: Du skriver inte hur gammal din far är. Han kanske är 46 år. :) Jag har sett ett annat omslag till filmen där de stavat "wolves" med två w. Det verkar ha varit en felstavning.
BigQ
2015-08-07
Jag brukar inte störa mig på castingen men gubben som spelar offrets far är fanimej inga 45 år som han säger, han är ju jämngammal med sin far skulle jag gissa. Känns som att skådisen mutat till sig den rollen.
lucius
2015-03-29
Guy Ritchie möter bröderna Cohen i Israel
StureStenhög
2015-02-05
Småskön rulle, ifall man nu kan säga det om en film med så mörka teman. Men det är iaf de mer bisarra inslagen och den svarta humorn som får den att sticka ut lite. Annars är väl själva historien inte mycket att skriva hem om, men intresset hålls uppe, och dynamiken mellan karaktärerna fungerar väldigt bra
Taandborste
2015-01-05
Väldigt absurd från och till, känner att jag lämnas med obesvarade frågor... men också väldigt snyggt komponerat. Svag 4:a.
dudson
2014-08-10
Yack va trist & tråkig. fast jävligt bra skådespelare.
Lotso
2014-06-29
Den hade en handling som var intressant och underhållningsvärdet är där utan tvekan. Den låter aldrig våldet ta över utan istället låter miljöerna, karaktärerna, musiken och dialogerna göra berättandet. Filmen har fint foto och en viss humor till sig som gör att filmen känns skarpare. Antagligen den bästa utländska filmen (borträknat från USA) tillsammans med New World jag sett från 2013.
Qhunden
2014-05-14
Tarantino menar att det här är film of the year, direkt pinsamt med tanke på hur extremt mycket sämre den här är jämfört med hans egna filmer. Big Bad Wolves är mest äcklig, men har aldrig gillat tortyrscener, så what ever floats your boat. I övrigt massa logiska luckor och ganska svår att hänga med i. Snacka om potenta och snabbverkande tabletter förresten. Nä, skulle valt nåt annat alla dagar i veckan.
Astrojacob
2014-05-06
Utsökt sadistisk humor med känslor från både Pulp fiction o Lammen tystnar. Stark närvaro o djävulsk intrig. Klockren Fyra.
schramm
2014-05-03
Elak, jobbig och förbannat spännande.