2.9

Bibeln - Moses

Historien börjar i Egypten med förföljelsen av alla nyfödda hebreiska pojkar, då Faraos dotter finner Moses i Nilens vass och tar hand om honom. Hans ungdom vid Faraos hov avslutas abrupt då han tvingas fly, efter att ha dödat en egyptisk man för att rädda sin blivande fru Zipporah. Efter bröllopet får Moses en uppenbarelse, där Gud befaller honom att återvända till Egypten för att rädda sitt folk.

Originaltitel Moses
Regissör Roger Young
Manus Lionel Chetwynd
Genre Drama, Kriminalare, Äventyr, Mini-serie, 90-tal, Biografi
Skådespelare Frank Langella, Ben Kingsley, Christopher Lee, David Suchet, Maurice Roëves, Anthony Higgins, Dudley Sutton, Anton Lesser, Philip Stone, Geraldine McEwan
Filmnummer 20938

deppen
2008-05-02
Trodde att jag satte betyg på denna efter att jag såg den, tydligen inte. De här filmerna tenderar till att vara lågbudjet, men kassa skådespelarinsatser. Men den här var trots allt hyffsad. Lite långtravande o tråkig emellanåt, farligt nära en 2a.
Beltesassar
2005-03-02
Detta är den bästa filmen jag sett! Den mest bibelenliga tolkning av mosas som jag har sett hittils.
Zipper
2004-06-26
Blev på så jävla dåligt humör av den! Den är kanske inte dålig egentligen, men delar av budskapet är helsjukt!