2.9

Beyond the Black Rainbow

Året är 1983. Elena är en ung kvinna fångad i ett experimentellt laboratorium. Hon har inget annat val än att fly och samtidigt avslöja det labyrintliknande fängelsets dolda hemligheter.

Originaltitel Beyond the Black Rainbow
Regissör Panos Cosmatos
Manus Panos Cosmatos
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Michael Rogers, Scott Hylands, Marilyn Norry, Rondel Reynoldson, Chris Gauthier, Ryley Zinger, Gerry South, Eva Bourne
Filmnummer 92051

ZoIX
2021-03-13
Bara audiovisuellt intressant. Handlingsmässigt håller det inte.
Count_Duckula
2020-05-13
10-talets svar på 2001. Konst och varma synthar. Malätande, krossande k-hål. Definitivt en film jag ser fram emot att se på bio någon gång. Kanske kunde vara litet kortare.
2018-06-08
Sjuuuuukt jävla supertråkig. Bitvis riktigt snygg och stämningsfull och hade jag brytt mig hade den kanske varit intressant. SVAG tvåa.
papabobadiof
2018-01-04
Alltså hur faaann ska man betygsätta en sån här film?? Det frustrerar mig. Vill sätta ett högt betyg för att den är så jävla snygg, suggestiv och väl genomförd! Men samtidigt är den fan föjääävla seg (och då brukar jag ändå gilla sega filmer) och obegriplig. Dessutom var slutet något av en besvikelse. Men men, känner mig "generös" idag så det får bli en fyra tillslut... mest för att jag är svag för sånna här retro-sci-fi-skildringar.
NekkruEvul
2017-05-04
Om du inte kände att detta gav dig så mycket, och vill undvika att känna indignation och ilska över att få din tid stulen på liknande sätt i framtiden: Pröva istället att läsa igenom samtliga volymer av nationalencyklopedien, sträcklyssna parlamentariska debatter, samla mynt och frimärken, eller fyll i ett rutblock med så många exakt lika stora fyrkanter som du kan få plats med. Jag lovar, det verkar jättesmart och komplicerat, och det kommer aldrig att irritera dig med förvirrande överaskningar och flummiga otydligheter! Puss!
Zelest
2017-03-18
Jag gillar i normala fall jättelångsamma filmer.. men då måste de ha en intressant premiss. Efter halva filmen och inget har riktigt hänt så gav jag upp. Mest pretentiöst dravel utan innehåll tyvärr.
xpor
2014-12-06
Underbart vacker, ofta som en musikvideo för en gravt dysfunktionell 60-tals synthgengre med en god dos kvasifuturism. Men är det är bara ljud och bild utan semantisk innebörd? Jag vet inte om den ska få en 5a eller en 2a, och jag inser att det bara har med mitt humör just nu att göra.
1idiotzebra
2014-06-20
Riktigt snygg. Finns mycket att analysera i denna film. Dock var den på tok för seg för att få mer än en 3a. Slutet var meh.
stgurgel
2013-09-09
Fulländad estetik (även ljudmässigt) och illusionen om att den har ett innehåll spricker aldrig
andmoreagain
2013-07-21
Audiovisuellt läcker experimentfilm. Givetvis med en psykedelisk och oklar handling. Visst hade filmen tjänat på att vara mer effektiv i sitt berättande men man kan ju inte få allt. 2+ till en snygg men ändå tråkig film.