2.3

Falskt alibi

Journalisterna Corey Finley och C.J. Nichols har kommit på ett sätt att avslöja en korrupt åklagare i tidernas scoop. Planen är att få C.J. oskyldigt dömd för mord, för att i sista stund bevisa hans oskuld och därmed skapa en sensation i medierna. En remake av film noir-klassikern "Beyond a Reasonable Doubt" från 1956.

Originaltitel Beyond a Reasonable Doubt
Regissör Peter Hyams
Manus Peter Hyams
Genre Drama, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Michael Douglas, Amber Tamblyn, Joel David Moore, Jesse Metcalfe, Randal Reeder, Edrick Browne

sven_usling
2022-08-19
Originalet är intressant med ett dåligt slut, här har dom kvar det dåliga slutet (och lyckats få det ännu sämre), men även filmen innan är så urbota korkad så man nästan blir mörkrädd.
fridenpaden
2017-07-15
Har inte sett originalet men den här filmen blir jag så irriterad på. Har svårt att se att något skulle agera så som huvudpersonen gjorde. Och så slutet. Så irriterande alltså. Nä, hade hoppats på ett drama med lite mer Michael Douglas. Hans scener måste ha tagit max en dag att spela in.
2016-11-11
Nu har jag inte sett originalet men det här tycker jag är en av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet. Det är en bra och spännande film med bra skådespelare. Dock finns det en sak jag stör mig lite på och det är att filmen är väldigt ologisk på en punkt. Annars finns det inte mycket att klaga på.

2015-05-05
Förutsägbar men underhållande. Höjer betyget efter ett återseende. 6/10
Starlette
2014-01-07
Spännande. Lite ologiskt ibland, men kul idé.
need_sleep
2013-12-28
Lite typisk domstolsfilm, planterade bevis, osv. Sen mot slutet kändes det som pemngarna tog slut: "vi måste göra ett snabbt slut". Michael Douglas känner man igen från otaliga filmer där han spelat samma typ av människa. Lyckas iallafall rädda en svag 3:a.
LucasHammar
2013-08-02
Jätte bra och spännande som gav mig stora hjärtslag. Den hade fått en femma om bara inte slutet hade förstört hela filmen. Michael Douglas har alltid passat som bad guy.
dudson
2012-12-15
Rätt träig med en urtrist rättegång.men mest intressant för Michael Douglas som är grym i sånna här filmer.men minus för huvudrolls innehavaren som är så helylle sliskig amerikan som skulle passa in i usla dawsons creek. får bli en svag 2 här.
Djason
2012-11-16
Gillar den här, bra och spännande och med en twist på slutet som inte jag var beredd på. Douglas är alltid sevärd.
WillyV
2012-10-28
Knappt godkänd, Douglas får skämmas, osannolik och smålarvig.