2.9

Berusad av framgång

Filmhjälten Alan Swann ska framträda i ett populärt tv-program i New York. Benjy Stone får i uppdrag att ta hand om den beryktade idolen fram till inspelningsdagen och framför allt se till att han håller sig nykter.

Originaltitel My Favorite Year
Regissör Richard Benjamin
Manus Norman Steinberg, Dennis Palumbo
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Peter O'Toole, Mark Linn-Baker, Jessica Harper, Joseph Bologna, Bill Macy, Lainie Kazan, Anne De Salvo, Basil Hoffman, Lou Jacobi, Adolph Green

Merwinna
2016-02-07
...och angående att filmen skulle handla om Errol Flynn (vilket den antagligen ska, ja) så vore det väl bättre att göra en RIKTIG biografi om Flynn, där han fick heta Flynn... och inte fåna ner hans person på det här sättet.
Merwinna
2016-02-07
Nej, det här var inte bra. Jag älskar Peter O'Toole, och han spelar lika bra som vanligt - därför får filmen 2, annars hade jag satt 1. Det är bara dumt och tramsigt, fånigt och flåsigt - och väldigt, väldigt förutsägbart.

2012-04-27
Elegant fylleristhumor med lite sentimentalitet inslängd. Charmig film som lever på O'Toole.
Barbamuffin
2011-11-02
Älskar slutscenerna!
Spidde
2007-06-26
En ganska typisk TCM-film, eftersom den är seg och ganska halvdan. Men Peter O'Toole är grym, och hans rollfigur , Allan Swann, baseras ju på Errol Flynn. Flynn är lite av en hjälte för mig vilket gör att jag gillar den här filmen mer än jag borde. Helt OK film som är kul emellanåt, men främst sevärd för Flynn-fans alltså.
NHL
2003-10-22
Peter O'Toole är riktigt bra och höjer en annars ganska medioker film.
NoWireHangers
2002-07-09
japp, mycket härlig film! Peter O'Toole är strålande.
Pollifaxen
2002-06-16
En skön film helt enkelt!