1.7

Beneath the Darkness

Efter hans bästa väns död, kämpar 16-åriga Travis med att exponera de grymma hemligheterna kring ett "spökhus".

Originaltitel Beneath the Darkness
Regissör Martin Guigui
Manus Bruce Wilkinson
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Aimee Teegarden, Stephen Lunsford, Brett Cullen, Devon Werkheiser, Amber Bartlett, Tony Oller, Dahlia Waingort

Merwinna
2016-11-25
Förvånansvärt bra, speciellt med tanke på att jag i vanliga fall varken gillar filmer om psykopater (jag föredrar skräckfilmer om spöken!) eller ungdomsgäng (jag föredrar vuxna eller till och med mogna karaktärer, för då kan jag identifiera mig mera). Spännande, läskigt! Alla trådar följdes dock inte upp - man trodde exempelvis att det skulle bli mer övernaturligt (på riktigt, inte bara som någon inbillar sig) eftersom scenen med Travis' systers död öppnade för det. Jag vet även saker som kunde ha avslöjats som skulle ha varit mycket effektiva (kan dock inte skriva det här för att det spoilar ÄVEN om det inte var med i filmen). Många tonåringar som ser filmen kan nog identifiera sig med ungdomarnas utsatthet - när de vuxna inte tror dem utan tar den vuxne motståndaren i försvar, och inte ens de egna föräldrarna vill eller förmår hjälpa.
TheHorrorfan
2015-05-14
Snudd på en 3a faktiskt, men någonting fattas för att det ska kunna bli godkänt. Vad vet jag dessvärre inte. Stark 2a.
MrsSchnieder
2012-09-20
Ganska intetsägande..
Star-Basse
2012-09-04
Riktigt dålig! Dennis Quaid vad gör du i denna skit film???
FourTwenty
2012-02-13
Helt okej thriller enligt mig, ganska underhållande och Dennis Quaid är magnifik som vanligt, sevärd.