2.6

Before I Fall

Berättelsen om en tonårsflicka, Samantha Kingston, som återupplever samma dödsdag om och om igen.

Originaltitel Before I Fall
Regissör Ry Russo-Young
Manus Maria Maggenti
Genre Drama, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Zoey Deutch, Halston Sage, Logan Miller (I), Kian Lawley, Elena Kampouris, Cynthy Wu, Medalion Rahimi, Erica Tremblay, Liv Hewson, Diego Boneta, Jennifer Beals, Nicholas Lea, Chelsea Kaur Gill, Roan Curtis, Claire Margaret Corlett, Kaila Kondo

HerrNenne
2020-11-10
Det är smörigt dramatiskt YA-trash, men det är kompetent gjort och dom sätter känslorna dom vill sätta. Det blir heller aldrig tråkigt, eller för mycket. Alltid kul att se Groundhogday-plots. Men knappast att livet kommer bli lättare efter det slutet.
vonadel
2019-10-15
Tycker det börjar ske en ökning av "Måndag hela veckan"-filmer. Denna är ändå helt ok. Kul twist. Gillar Zoey. 6/10
Tatty
2019-03-27
Kändes lite seg först pga all upprepningar men sen förstår man varför det var upprepningar av hennes liv hela tiden då man ser att nåt kopplas ihop med nånting! Faktisk bra! Lite bra budskap om att man ska bara behandla alla lika och vara vänlig!
dafreakish
2018-03-03
Bra början, bra mitt men med ett så amerikanskt slut att smöret började rinna ut ut TV-skärmen. Sliskigare kan det inte bli. Man kan helt enkelt säga att man kastar bort en film med oerhörd potential och med en Deutch som gör en helhjärtad insats i huvudrollen. Den lovade mer än vad den i slutändan gav.
2017-08-25
Det här är bra grejer!
StureStenhög
2017-08-13
Groundhog Day möter Mean Girls, tyvärr låter det betydligt härligare än vad det är. Jag gillar dock att se sådana här filmer även när de inte är speciellt bra, och den här är inte speciellt bra. Det är stereotyper och klichéer i varje hörn, och som publik lägger man det här pusslet ganska snabbt. Man ligger således hela tiden långt före huvudpersonen, och det kan vara lite irriterande. Moralkakorna som tvingas på oss är inte direkt subtila heller, och den nyfrälsta aura som huvudpersonen lägger på sig med tiden är inte helt lättsmält. Så det enda positiva är väl egentligen att den inte alls är tråkig
Robodan
2017-05-21
Håller med föregående talare. Det fanns en hel del som var bra i denna "Groundhog Day"-kopia, men vi skrivs lite väl mycket på näsan och jag stör mig länge på rätt svaga skådisar och att allt ser ut som en klädkatalog, en stereotyp sådan.
Tuuna
2017-05-17
Gillade den men kändes lite väl preachy - ibland är det bättre att låta poängen tala för sig själv snarare än spell it out.