Beetlejuice

Adam och Barbara är lyckliga i sitt hus vid den lilla staden Winter River. Men underliga saker börjar hända och sakta går det upp för dem att de har omkommit i en bilolycka och förvandlats till spöken. Nya människor flyttar in i huset. Adam och Barbara måste lära sig att spöka och får oväntad hjälp av spöket Beetlejuice.

Originaltitel Beetlejuice
Regissör Tim Burton
Manus Michael McDowell, Warren Skaaren
Genre Komedi, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Michael Keaton, Alec Baldwin, Geena Davis, Winona Ryder, Catherine O'Hara, Jeffrey Jones, Glenn Shadix, Sylvia Sidney, Robert Goulet, Dick Cavett, Annie McEnroe, Patrice Martinez, Susan Kellermann, Adelle Lutz, Maree Cheatham, Tony Cox
Betygsantal 11992

dudson
2022-07-16
Jisses vilken flippad värld man sögs in i.(#) Sen att skapelsen har åldrats riktigt bra. Är ju ändå från 88a/ Så verkligen en helt fantastiskt konstnärlig film som bjuder på en 7-helvetes spektakulär resa...// Jag skulle nog varit mera koncentrerad men ändock". Helt klart så blir det en omtitt om ett halvår issshhhh...3+
myslas
2020-12-12
Underbart underhållande och Michael Keaton är perfekt i sin roll. Till och med de föråldrade stop motion-effekterna känns charmiga och passande.
päronanton
2020-03-13
Såg om den nu, och den är en klassiker! Väldigt skruvad! Love it!
päronanton
2018-03-27
En riktigt skruvad movie! Men jag älskar den! Michael Keaton och Winona Ryder är dom som håller uppe filmen!
Nintendo64
2018-01-07
Kommer förmodligen aldrig förstå mig på storheten med Tim Burton. Jag gick in utan förväntningar samt hade i åtanke att filmen är 30 år gammal, men detta är liksom bara flamsigt utan att vara särskilt underhållande över huvud taget...
Pillynilly
2017-04-20
Hrm... nja alltså, knappt värd en tvåa.
2016-07-24
Bland det bästa Burton någonsin gjort!
AmyTatti
2016-02-20
Jag vill tycka bättre om den här för att min man så entusiastisk och ville jag skulle se den. Men det finns verkligen inget med filmen som jag gillar.
Astrojacob
2015-06-17
Loved it! Tim Burton is GOD of weird humour. Kul med alla tributes; bl a de sneda perspektiven - från Dr Caligari (1919). Denna film blev helt klart stilbildande för många andra regissörer. Stabil humor, lagom sjukt skön Fyra. Sylvia Sidney var stjärna på 30-talet men vilken glöd!!!
ThePatient
2015-03-06
Handlingen och händelserna är VÄLDIGT röriga, eller kanske rent av ologiska, men den är tillräckligt knäpp och har tillräckligt karismatiska skådisar för att bli bra ändå.