1.6

Beethovens stora genombrott

En djurtränare och ensamstående pappa blir skötare åt en älskvärd St. Bernhardshund. I och med en audition till en film blir hunden rikskändis, varpå ett gäng skurkar bestämmer sig för att kidnappa hunden mot lösensumma.

Originaltitel Beethoven's Big Break
Alternativ titel Beethoven sjätte, Beethoven's 6th, Beethoven: The Reel Story
Regissör Mike Elliott
Manus Derek Rydall
Genre Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Eddie Griffin, Stephen Tobolowsky, Rhea Perlman, Jonathan Silverman, Jennifer Finnigan, Joey Fatone, Oscar Nuñez, Moises Arias, Cesar Millan, Stefanie Scott

TheHorrorfan
2015-05-30
Uttjatat koncept, men den gick ju att kolla på. Skulle dock aldrig se om den.
2015-01-18
Vaknade mitt i natten och snubblade ut i vardagsrummet till TV:n och började zappa. Fastnade framför denna filmen och av någon anledning blev jag kvar. Trivsamt och charmig film som väckte några slags positiva barndomsminnen från originalfilmerna om hunden Beethoven. Charmiga skådespelarna och äkta paret(i verkligheten) Jonathan Silverman och Jennifer Finnigan fungerar bra tillsammans även på film. 3-
Tatty
2014-11-22
Rätt okej och mysig film.
2013-10-13
Vid den här tiden på dygnet (04) kan en film som jag vet att jag ogillar få rulla på från början till slut utan att jag byter kanal. Där av har jag nu sett den här två gånger. Jag håller tummarna för att det inte blir fler gånger.
CaLuhA
2013-07-06
Det behövdes inte mer än 15 plågsamma minuter för att förstå vilket betyg denna skulle landa på.
2012-09-23
Beethoven skrev fler symfonier, så det lär nog bli några filmer till...
2012-09-22
En film om en film om Beethoven? Lite som "Scream 2" fast inte bra. Den har ju sina poänger och saknar alla skådisar från originalet, dessutom är han, hundviskaren med! Så en etta känns faktiskt helt okej på den här.
Fermis
2011-12-20
att dom orkar fortsätta..
jonbo
2011-10-03