Beck - Steinar

I resterna av en husvagnsbrand på en nedgången camping påträffas en oidentifierad kropp. Ägaren saknas, men är det verkligen hon som är offret? Och vilken roll spelar den så kallade grannsamverkan i det närliggande villaområdet? Polischefen Klas Fredén väljer, över Martin Becks huvud, att rekrytera den karismatiske, norske mordutredaren Steinar Hovland. Den nykomponerade Beck-gruppen står inför en infekterad maktkamp och Martin kämpar för att hitta tillbaka till sitt gamla jag.

Originaltitel Beck - Steinar
Alternativ titel Beck 32 - Steinar
Regissör Mårten Klingberg
Manus Josefin Johansson
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Peter Haber, Kristofer Hivju, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Anu Sinisalo, Sofia Zouagui, Henrik Norlén, Gustav Lindh, Peter Carlberg, Chatarina Larsson, Annika Olsson, Göran Gillinger, Lo Kauppi, Sascha Zacharias, Nina Sand
Filmnummer 120157

2023-06-12
Den här höll väl ganska bra klass för en Beck-film. Framför allt känns Steinar som ett piggt nytillskott, och man får se lagom mycket av hans personlighet för att jag ska bli intresserad av att följa hur han kommer utvecklas framöver. Fallet höll även det ganska bra klass större delen av tiden, men dess upplösning var tyvärr både trött och hafsig. En lite svagare trea
2021-03-05
Imponerar inte alls på mig...
Murvel48
2018-12-26
Halvtaskig, lam och ganska förutsägbar story men Strinar lyfter filmen till godkänt.
Roswall
2018-08-01
Känns som ett första avsnitt på en tv-serie, mycket introduktion. Blir jag sugen på att titta mer? Nja.
AngelsDiary
2018-01-31
Förvånas värd bra. Tycker inte om att dom har bytt ut Gunvald mot Steinar men det kan nog fungera.
2017-11-15
Jag tycker det här är bra, många olika karaktärer och mycket likt det som florerar i dagens samhälle med fördomar, utanförskap och beroendeställning. Teamets arbete som pågår med inslag av privata dilemman och Steinars inträde känns bra.

2017-08-07
Så dålig att man vill spy.
LillaBlåaMus
2017-07-09
Mysigare än spännande.
2017-04-23
Jag fullständigt älskar Kristofer Hivjus karaktär Tormund i "Game of Thrones". Här stiger Hivju in i Beck-världen och är en ordentlig och behövlig energiinjektion till film-serien. Karaktären Steinar är inte bara i sig själv en sevärd karaktär utan lyfter samtidigt övriga karaktärer. Tyvärr är filmens mordfall inte lika intressant eller sevärt. Karaktären Steinar har dock gjort att jag är villig att ge Beck-filmerna fler chanser. Just nu är manusförfattarna film-seriens svaga länk. 2++
supermancover
2017-01-11
JAG ÄLSKAR STEINAR SÅ MYCKET!