2.7

Beck - Sista vittnet

Tre kvinnolik hittas under en sommarmånad på olika platser och allt tyder på att det är samma gärningsman, en ensam psykopat. Alla har de fått ansikterna totalförstörda av syra... Kommisarie Martin Beck och hans grupp famlar till en början i blindo, men en detalj på det tredje liket leder dem in på en väg kantad av ond, bråd död. Samtidigt som denna mycket komplicerade utredning kräver Martin Becks totala närvaro och koncentration, tar hans stressiga liv ut sin rätt. Beck drabbas av hjärtproblem som kastar honom in i en personlig kris.

Originaltitel Beck - Sista vittnet
Alternativ titel Beck 16 - Sista vittnet
Regissör Harald Hamrell
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Anki Lidén, Peter Haber, Mikael Persbrandt, Thomas Hanzon, Gunilla Röör, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Sofia Helin, Hanns Zischler, Jarmo Mäkinen, Jan Waldekra, Mattias Silvell, Max Lapitskij, Sofia Berg-Böhm

annihilat0r
2010-11-22
Peter får en lektion i "konsten att våga börja älska igen" - och lyckas framställa det väldigt bra! Mikael förklarar känslan av konsten perfekt - på endast tre meningar. Allt detta under en dramatiskt stor utredning. Godkänd film med mersmak! Rekommenderas varmt!
FabianBom
2010-10-25
bra skådespel, bra story.
Muzzic-Maria
2010-05-25
Nja.. ingen höjdare, men duger.
LaDecima
2010-05-03
Trist.
Rikoschett
2010-03-16
En utav det bästa Beckfilmerna, mycket fängslande och känslosamt. Jävligt snyggt foto också som sällan framhäver i andra beckfilmer
Ola_Schubert
2010-02-14
Ibland snyggt foto, vilket är ovanligt för beckfilmer. Intrigen är dock ett hysteriskt ihopkok. Men som ströunderhållning duger det utmärkt. Med "Beckmått" mätt så tillhör denna de bättre i serien. En svag trea i betyg.
HerrNenne
2010-02-01
Som vanligt så snuddar det vid det bra men går inte tillräckligt djupt. Man undrar var all tid i filmen försvinner, för det skrapas bara på ytan på allt i beckserien. Hur många timmar har jag tittat på Becks och Gunvalds liv nu? Och hur mycket känner jag dem? Inget!
TheUnderdogJR
2009-12-02
Denna var lite ovanlig än dem andra Beck filmerna innan, gillade den rätt mycket och förtjänar helt klart en stark trea.
Fläskkäft
2009-10-24
Tillhör toppskiktet av denna långa filmserie. Gunvald som hallick är rätt kul. En blommande romans uppstår mellan en nyckelkaraktär å en vacker kvinna? Hur ska det gå? Känslosamt å lite poetiskt.
Valarn
2009-08-17
Minns den här också. Något bättre än snittet, men fortfarande inte bra.