Beck - I Guds namn

En paparazzifotograf blir brutalt mördad i Stockholm. Hans lägenhet är genomsökt och dator och fotoutrustning är borta. Beck söker ett motiv. Hade fotografen tagit integritetskränkande bilder? Ville någon hämnas? Man hittar två pennor och ett tomt block som tillhörde fotografen. En av pennorna visar sig innehålla ett USB-minne fullt av foton. Becks chef Oberg reagerar plötsligt starkt på en speciell bild som hon gömmer undan utan att någon märker det. Vad är det Oberg egentligen vet om personerna på bilden? Och varför säger hon ingenting till Beck?

Originaltitel Beck - I Guds namn
Alternativ titel Beck 24 - I Guds namn
Regissör Kjell Sundvall
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Marie Göranzon, Ing-Marie Carlsson, Måns Nathanaelson, Peter Hüttner, Ingvar Hirdwall, Christian Magdu, Thomas Oredsson, Johan Ehn, Joel Lundgren, Stig Engström, Elisabeth Carlsson, Embla Hjulström, Neil Bourguiba, Kerstin Steinbach, Peter Eriksson, Gustav Levin, Gustav Deinoff, Bengt Järnblad

DOKAN
2023-05-22
Synnerligen dramatisk Beck där man skjuter Göranzon in i evigheten! Skumma moderater, nazister & en läskig frikyrkopastor (Engström) som hävdar att precis allt är bögarnas fel. Persbrandt är utbränd men hämtar sig mot slutet då han kör på i värsta Dirty Harry-stil. Och grannen får ett psykbryt mitt i trappen (brorsan e dö) och han ska flytta (en våning ner). David Batra gästspelar.
2022-07-16
Saggig Beckis med en ubeer tråkig story. Sen det vanliga. Allt ska ha nazist anknytning & vara så allmänt pk att man spyr. Kändes överlag även rejält kalkon artad när det gälles produktionen. Konstigt bara att jag missat denna Beck rullen tidigare. Fast det var väl lika bra det.
2021-03-05
Den här håller väl mottet och är väl okej...
Murvel48
2018-12-22
En otroligt långsökt story! Sen undrar man ju var bevisen fanns för att sätta dit någon för mordet på Oberg? Blev inte fallet löst?

2017-09-11
Om det någon gång kunde göras en svensk film där man inte matar publiken med en fullständigt inkorrekt bild av oss kristna så skulle jag bli glad. Den här filmen visar bara hur infantila vissa individer kan vara.
2016-10-22
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts och konstigt nog är den faktiskt inte särskilt förutsägbar.
RadioSaga
2015-01-28
Det kändes väldigt konstigt efter denna film, med hur de valde att ändra Beck. Men, ändringar behövs dock när jag åter såg denna igår och jämförde med de två nya som har kommit ut så insåg jag hur mycket jag vill ha Oberg tillbaka.
Taandborste
2015-01-17
Gillar inte riktigt hur storyn utvecklade sig.
Asmorod
2013-11-24
Antagligen den sämsta filmen jag någonsin sett.
silvertrain
2013-09-20
En rätt bra Beck-film. Sorgligt med Oberg. Får en trea av mig.