2.2

Beck - Den tunna isen

En omtyckt tränare för ett hockeylag i förorten hittas knivmördad. Frågan är om mordet har med hans sidoprojekt att göra: att lära ensamkommande flyktingar att åka skridskor? En verksamhet som långt ifrån alla i det skyddade lilla samhället uppskattar.

Originaltitel Beck - Den tunna isen
Alternativ titel Beck 36 - Den tunna isen
Regissör Mårten Klingberg
Manus Katarina Ewers
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Kristofer Hivju, Peter Haber, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Åsa Karlin, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Pia Tjelta, Tobias Zilliacus, Martin Schaub, Saro Zandi, Eva Melander, Hannes Fohlin, Sofia Wedin, Karin Lithman, Kristina Törnqvist, Tommy Wättring, Nina Sand, Agnes Lindström Bolmgren, Oscar Töringe, Simon Reithner, Lukas Holgersson, Linus Rössel, Elsa Wörmann, Isabella von Saenger, Ellen Nyman

2021-02-07
Mycket lättglömd. (6-/15)
2019-02-17
Så äckligt pk-korrekt så man mår illa#( Man vet ju vad som hade skett om detta hade varit verklighet. Men nejdå snyfft snyfft om dessa ensamkommande vuxna männen. -1
Christofer
2019-01-24
En av de sämre, helt klart. 2-
Murvel48
2018-12-30
En väldigt trött film med PK-impregnerade övertydligheter och alldeles för mycket familjemelodram.
2018-12-24
Kändes rätt trött det här, och lite väl uppenbart styrt. Onödigt att skriva folk på näsan och grannen orkar jag snart inte se.
Djason
2018-12-04
Förutsägbar film som är ganska långtråkig och som många skriver här rejält pk. Bäst i filmen är Hivju och Hirdwall och sämst är all handling utanför själva mordet som blir rejält slentrian.
sodomiten
2018-12-04
Såg inte klart men kan tänka mig slutet var rejält PK. Hur hade det sett ut om nån av de där flyktingpojkarna slaktat svenne i omklädningsrummet?
Rele
2018-12-02
En inte så bra Beck. Hivju är faktiskt en bra skådespelare men resten av gänget höll inte så hg nivå. Manuset var sämsta laget. Jag ger en tvåa.
sodomiten
2018-12-02
När Persbrandt bestämde sig för att lägga av, då borde man slutat producera fler beck filmer. Ungefär som att göra fler uppföljare till Highlander fast utan Cristopher Lambert eller "Våra värsta år" utan Ed O`neill.
Nalleman
2018-11-29
Sanslöst med ännu mer PK-dynga. Blir så sjukt trött på det.