3.1

Beautiful Sunday

Polisen Kang har stora sjukhusräkningar efter att hans fru hamnat i koma. För att lösa detta skingrar han undan pengar från en knarkaffär polisen stoppar till ett av stadens gäng i utbyte mot en stor andel. Kang är villig att göra allt för pengarna men snart vill det rivaliserande gänget ha tillbaka sina pengar. I en annan del av stan träffas Min Woo och Su Yuon i en bokaffär. De gifter sig och Su blir med barn. Men en mörk hemlighet gömmer sig i detta äktenskap.

Originaltitel Byutipul seondei
Alternativ titel Dead Aggressor
Regissör Jin Gwang-gyo
Manus Jin Gwang-gyo
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Park Yong-woo, Kim Eung-su (I), Min Nam-gung, Min Ji-hye

SandraSweden
2010-02-24
Grymt bra film. Älskade handlingen, den var intressant och hemsk. Filmen hade en bra vändning som man inte anade. Visserligen var handlingen lite väl överdriven till och från men det störde inte alls. Underbar film!
davidmh
2009-04-03
Bra filmat och en del bra skådespelare. Filmen hade inlevelse, men var ganska osammanhängande ibland. Jag ger den en fyra då jag är svag för denna typ av filmer, men den kunde varit bättre. Klart sevärd tycker jag!
Ningyou
2008-08-14
Funkar i krig.
Cunning
2008-02-05
Stundtals riktigt tät, håller jag med om... Riktigt bra på sina ställen men som helhet dras den ner för dess sätt att ha lite för många järn i elden utan att ha bra knyte på påsen.
Mola
2008-02-03
Intressant avslutning på en söndag över ett glas rött. Stundtals riktigt tät.