Beautiful Boy

Ett gift par på väg att separera får reda på att deras 18-åriga son skjutit ihjäl personer på sitt college och sedan tagit sitt liv.

Originaltitel Beautiful Boy
Regissör Shawn Ku
Manus Michael Armbruster, Shawn Ku
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Michael Sheen, Maria Bello, Moon Bloodgood, Bruce French, Kyle Gallner, David Lipper, Meat Loaf, Austin Nichols, Alan Tudyk, Nigel Gibbs, Deidrie Henry, Drake Kemper, Bella King, Kelli Kirkland, Cody Wai-Ho Lee, Myra Turley, Jessie T Usher

2019-02-14
Rätt okej film...
Memmem
2017-10-25
Finstämd film om en skolskjutning! En pojke läser en liten dikt om en strand som gläder sig över en pojke och en flicka. En liten cirkel nyblivna högskolestudenter zoomas in. Ingen lyssnar på ynglingen med tårfyllda ögon. Han ringer sina föräldrar. Pappan har inte tid att lyssna på honom. Mamman försöker trösta honom att många känner sig ledsna när de börjar högskolan. Dagen efter får föräldrarna höra om en skolskjutning med ett tiotal döda. Två polismän ringer på dörren och berättar att deras son är död. Polisen vill också förhöra mamman om sonen, då han är mördaren. Överraskande bra film om ett svårt ämne! Fint och nyansrikt spelat av föräldrarna, Michael Sheen och Maria Bello. Bra även av andra. Lågmäld, följsam musik. Bilder från flera villor, högskolan, restauranger och pappans arbetsplats. Betyg: 4-
supermancover
2017-05-03
Angående filmer som handlar om lite samma grej så är ju "Rudderless" klart överlägsen denna.
Astrojacob
2015-06-13
I samma genre som "We need to talk about Kevin" och helt ok Fyra.
2015-01-09
Direkt när jag hörde talas om denna film så fångade den mig. Handlingen eller rättare sagt vinkeln sett till detta tragiska och sorgliga ämne kändes väldigt originellt för mig. Jag kan inte minnas en film som tagit samma riktning och berättat föräldrarnas, till den skyldige för en skolmassaker, historia. I huvudrollerna får jag Maria Bello och Michael Sheen. De är också riktigt bra som föräldrarna. Jag tror dock man kan göra ännu bättre filmer på detta tema men detta var utan tvekan väldigt bra.
badpanda1606
2014-08-30
Ngr få scener som berör otroligt mkt men tyvärr är stora delar för sega! Mycket mycket bra skådespelarinsatser räddar filmen till en stark 3a
Star-Basse
2013-06-24
Filmen blir för seg....
Gigi1943
2012-12-30
Tyckte den var oengagerande, rent av tråkig och fult filmad, somnade sista halvtimmen ...
ami86
2012-05-22
Makalöst smärtsam film, som känns mer och är trovärdigare än We Need To Talk About Kevin. En eloge också för att filmen fokuserar uteslutande på föräldrarna och deras sorg och smärta och inte är ute visar själva massakern eller offrena. Det finns det gott om filmer som redan gör. Visst var den lite seg och emotionellt jobbig, och ja, mycket gråtande... men allt annat hade ju varit helt orealistiskt.

2012-03-24
En tämligen långdragen film men som ändå känns ganska intressant. Det handlar om föräldrarnas sätt att hantera sorgen samt rannsaka sig själva efter en stor tragedi. Skådespelet behöver leverera i en film av detta slag och gör det också, även om det inte når någon fantastisk nivå. Filmen utspelar sig i stort sett helt och hållet efter tragedin. Det här är dock ingen av de bättre filmerna i ämnet, men trots allt sevärd. 5 av 10.