2.7

Beast with a Gun

Mördaren Nanni Vitali rymmer tillsammans med tre kumpaner från ett fängelse. Vitali sätter nu sin plan i verket för att ta hämnd på de som satte dit honom. Polisen Santini tar upp jakten på Vitali.

Originaltitel La belva col mitra
Alternativ titel Ferocious
Regissör Sergio Grieco
Manus Sergio Grieco
Genre 70-tal, Action, Kriminalare
Skådespelare Helmut Berger, Marisa Mell, Richard Harrison, Marina Giordana, Luigi Bonos, Vittorio Duse, Claudio Gora
Filmnummer 20629

Zebulonm
2023-01-26
Skön 70-talare.
andmoreagain
2018-08-10
Härligt rå och brutal även om det är inlindat i löjlighetens skimmer. Så som det ska vara. Dock inget extra som gör att jag kan sätta en trea.
EvilNed
2018-03-24
Jävlar vilken film. Stenhård!
dudson
2017-07-09
Guld crime rulle av bästa märke! Rå & sadistisk med vidriga ondingen Berger som äger hela tillställningen. Mkt bitchslappande och magsparkar blir det. 3+
2012-01-08
Stenhård och skoningslös crime med ovanlig hänsynslös skurk - spelat perfekt av Helmut Berger. Han ser ut som en korsning av Klaus Kinski och en ung Rutger Hauer och ger massa karisma till rollen. Biljakter, shootouts och smällar. Även Harrison är bra i den. Detta var innan han bestämde sig för att bli världens sämsta ninja i 80talets alla ninjarullar. Även med ett lite skumt men skönt soundtrack.
Dele
2006-11-03
En trevlig person den där Mad Dog... Filmen är hyfsat ok. långa stunder men vissa ingredienser gör att filmen tappar verklighetskänslan
PalRovhal
2006-05-09
Brutalhet exploitation
DeRossi
2005-05-28
Småcharmigt om en "trevlig" psykopat och hans härjningar...
y2doublet
2005-05-02
Bonuspoäng för Harrisons mustasch.
ThrashingMad
2004-11-10