3.2

Beast

En besvärad kvinna som bor i ett isolerat samhälle finner sig dragen mellan sin förtryckande familj och lockelsen till en hemlighetsfull främling som är misstänkt för en serie av brutala mord.

Originaltitel Beast
Regissör Michael Pearce
Manus Michael Pearce
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Geraldine James, Barry Aird, Tim Woodward, Oliver Maltman, Olwen Fouéré, Shannon Tarbet, Trystan Gravelle, Johnny Flynn, Sam Dale, Charley Palmer Rothwell, Joanna Croll, Jessie Buckley, Hattie Gotobed, Emily Taaffe, Morgan Best, Tyrone Lopez

amam
2022-09-24
Jessie Buckley gör ett toppenjobb som vanligt, bra skådisar överlag. Annars var det hyfsat poänglöst och med ett halvtamt slut.
2022-05-15
Hopplöst dålig när det kommer till handling och dramaturgi. En riktig B-film.
okidoki
2022-04-28
suggestiv berättelse med en hopplöst dålig upplösning.
2022-04-27
Destruktiv, mörk och med obehagskänslan ofta närvarande. Jag gillade ingen av karaktärerna vilket jag tror är meningen här. Lite högre tempo hade inte skadat.
labi
2022-04-24
Det syntes redan här vilken superskådis Jessie Buckley skulle bli. Även Johnny Flynn fantastisk. Tagen efteråt!
jcoke88
2020-01-01
Rent larv.
jlam
2019-03-15
Starkt, psykologiskt vasst och framför allt välspelat (Jessie Buckley!) men tappar subtilitet efterhand. Hade varit ännu djärvare om den vågat sluta som den gissningsvis hade velat men inte kunde av moralistskäl. Begravningsscenen är en favorit.
PeterTheW
2019-01-17
Snygg och välspelad men väl långsamt tempo för min smak. Smått obehaglig stämning som aldrig bygger upp nog för min del.
haajen
2018-12-11
Inte så värst originell och under stora delar av filmen var jag lite uttråkad men mot slutet börjar den överraska och blir betydligt mer intressant.
ViolaIngeborg
2018-08-26
Faktiskt riktigt läskig. Kände mig ganska omskakad när jag lämna bion!