2.4

Be för de döda

Dan Hogan och hans gäng har rånat en bank på $100.000 i guld. För att ta sig över gränsen till Mexiko behöver dom en guide. Den tilltänkta guiden har dock blivit skjuten av en viss John Webb. Han erbjuder att hjälpa dem i utbyte mot hälften av guldet, men är det hans verkliga avsikt?

Originaltitel Prega il morto e ammazza il vivo
Alternativ titel Shoot the Living... Pray for the Dead, Renegade Gun
Regissör Giuseppe Vari
Manus Adriano Bolzoni
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Paul Sullivan, Klaus Kinski, Victoria Zinny, Dean Stratford, Anthony Rock, Dante Maggio, Anna Zinnemann, Adriana Giuffrè, Gianni Pulone, Aldo Barberito, John Ely, Patrizia Adiutori

BjörnBandhund
2021-07-14
Alltså, det här hade ju kunnat bli bra. Bra manus och idén med psykologi istället för pang-pang i centrum kunde ha gjorts riktigt skickligt. Nu är detta dessvärre inte fallet och där det kunde ha blivit riktigt spännande blir det mest segt och ointressant. Kinski spelar över rätt mycket vilket sänker betyget ytterligare. Katastrofdåligt? Nejdå. En stark tvåa kan jag sträcka mig till Men detta är tyvärr en ganska ointressant film som inte lever upp till sin vision.
Raggarn
2014-09-02
Händelsefattig västern som kommer igång lite sista kvarten. Kinski är som vanligt bra och gör denna rulle sevärd
2010-04-23
Det mesta här är sagt. Gillar man inte Kinski är det här inget att ödsla tid på
XenoMorph
2006-09-14
Långdragen film men Kinski är bra.
DiamondWillie
2006-06-16
Medelmåttig.
oan
2006-03-26
indeed, mr dani
Fats
2006-03-23
Det enda bra var Kinskis härligt skjutglada karaktär.