1.6

Battledogs

Lupine-viruset sprider ut sig som en löpeld över hela Manhattan som sätts i karantän. Skräcken sprider sig vidare ut längs med hela New York medan oskyldiga människor snabbt förvandlas till bestialiska varulvar. Militären tar kontrollen över staden. Major Hoffman försöker desperat hitta ett botemedel. Samtidigt som general Monning vill dra nytta av tillfället att utveckla ett nytt vapen för armén.

Originaltitel Battledogs
Regissör Alexander Yellen
Manus Shane Van Dyke
Genre Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Dennis Haysbert, Ernie Hudson, Kate Vernon, Craig Sheffer, Wes Studi, Bill Duke, Benjamin James, Ariana Richards

dudson
2017-09-09
Rejält sunkig. Finns några gory stunder men man ledsnar jäkla fort,

2015-06-21
Sannslöst dålig film med en total avsaknad av logik. Regi och manus är så ofantligt korkat så det blir lustigt. Smått underhållande ändå. Men några vidare kvaliteer är svåra att finna i denna billiga produktion.
Grillo
2015-02-11
För att vara en Asylumrulle var den inte så himla hemsk. Jag förstår dock inte varför Asylum insisterar på att göra CGI-tunga filmer när de verkligen inte har budgeten till att göra det i närheten av passabelt. Det hade antagligen funkat betydligt bättre om de satsat på praktiska effekter för varulvarna. Dock får jag faktiskt säga att historien var över min förväntan, och händelserna var hyfsat underhållande. Presidenten i den här filmen måste dock ha varit den amerikanska president på film med minst karisma nånsin... Totalt sett, helt okej, faktiskt...
2014-07-16
Here we go again! Irriterande dåligt animerade varulvar sätter klorna i New York - vars gator av någon anledning saknar befolkning *L*. Billigt trams från evighetsmaskinen the Asylum som visst var rätt kass, men tillhör inte bottenskrapet då "handlingen" och skådisarna denna gång var okej. Supersvag 2:a ska kanske nämnas.
Totenkopf
2014-04-24
Gillar varulvs-filmer så jag kunde inte låta bli även om jag normalt håller mig borta från Asylums filmer.
Robkiller
2013-11-29
Asylum gör film åt SyFy igen... med varulvar som attackerar New York... Naturligtvis blir det skitdåligt med kass regi, irriterande klippning, usla skådespelare, skitfula effekter och meningslös handling. Suck.