2.5

Battlecreek

Henry är en ensamvarg och en nattuggla. Hans ovanliga hudsjukdom har hållit honom under noggrann uppsikt av hans överbeskyddande mor under hela hans liv. En natt möter han en ung tjej med sina egna demoner och hans liv kommer nu att förändras för alltid.

Originaltitel Battlecreek
Regissör Alison Eastwood
Manus Anthea Anka
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Bill Skarsgård, Paula Malcomson, Claire van der Boom, Delroy Lindo, Toby Hemingway, Jeremy Sande, Reagan Wallace, Amye Gousset, Elise Fyke, Laurie Smith, Susan McPhail, Bobby Wallace, Jennifer Hamilton Collins
Filmnummer 120682

StureStenhög
2019-09-15
Det finns ganska mycket här som jag lätt skulle kunna ta till mig i en film. Amerikansk småstad, trasiga människor som hittar varandra, och en huvudperson vars hudsjukdom gör att han måste leva hela sitt liv nattetid. Men det här är tyvärr fruktansvärt klumpigt berättat, och inte för en sekund finns det något som känns äkta. Ibland känns det som att regissörens instruktioner till skådespelarna lika gärna kunde skrivas ut på skärmen, det hade inte gjort det här mindre subtilt. Karaktärerna saknar helt trovärdighet, och man betar i princip av hela instruktionsboken för halvtaskiga independentfilmer längs vägen. Att det är Clintans dotter som står för regin finns det väl en viss logik i, här finns många av Clintans sämre tendenser, men inget av hans skicklighet som filmskapare. Kanske finns det också en logik i att någon som är uppväxt i filmvärlden gör en film som känns otroligt mycket film
PeterTheW
2018-02-13
Helt ok. Kul med regidebut av Eastwood jr.