3.5

Barcelona

Den unga amerikanen Ted bor i Barcelona under senare delen av det kalla kriget. Han lever ett lugnt och ganska isolerat liv, tills kusinen Fred flyttar in. De är oerhört olika, men tilltalas av samma typ av kvinnor.

Originaltitel Barcelona
Regissör Whit Stillman
Manus Whit Stillman
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Mira Sorvino, Taylor Nichols, Chris Eigeman, Tushka Bergen, Pep Munné, Hellena Schmied, Nuria Badia, Jack Gilpin

program2
2021-02-05
Otroligt tramsig men också väldigt rolig!
Darn
2015-02-26
Tämligen stabil i sitt medelbetyg, men något svajande i hur splittrad jag upplevde den. Kände mig mest smått irriterad över hur karaktärerna mest kändes omotiverat kalla.
emilstjernholm
2013-05-20
Bra dialog. Jag gillar dynamiken mellan kusinerna, påminde en del om den mellan Mark och Jess i Peep Show. Ser fram emot att se Metropolitan!
AlbinWesley
2013-05-13
Roliga replikskiften, bra karaktärer. Jag gillade den om än inte lika mycket som Metropolitan.
Spidde
2012-09-02
Långt ifrån lika lysande som Metropolitan, men ändå en skön och sevärd film. Dialogen är bra och man får komma huvudrollerna riktigt nära. Upplägget, som mer liknar en roman än en klassisk film, fungerar också mycket bra. Stabil trea.
pink.f
2010-08-16
Såg just om denna och slogs av hur otroligt yuppie-aktig den faktiskt är.
Tonti
2010-01-06
Klart underhållande men blir rätt tjatig efter hand. Dessutom rätt osofistikerad egentligen trots att den hemskt gärna vill vara motsatsen. Skön exotisering av Europa dock som kan vara lite svår att förstå men ändå är skoj att se på.
KimEkberg
2010-01-01
och alla karaktärer är ganska osympatiska bör tilläggas.
KimEkberg
2010-01-01
helt okej, men ganska mycket av en vanlig film. inte så¨grym dialog eller grymma skådisar eller grymt nånting egentligen. har inte så mycket att komma med helt enkelt, men är ganska trevlig att titta på.
foppa99
2009-02-25